نماینده طلوع آزادی حاضر به مناظره در دانشگاه محل تحصیل خود نیست

عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نماینده ائتلاف طلوع آزادی حاضر به مناظره در دانشکده حقوق دانشگاه تهران که محل تحصیلش است نشده و فقط خبرگزاری ایرنا را برای محل مناظره مناسب می‌داند.

محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مناظره با محمدعلی کامفیروزی یکی از کاندیدا‌های انتخابات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در طول یک سال گذشته، بار‌ها در جریان ماجرا‌های مختلف، برای حضور در مناظره داوطلب شده‌ یا پیشنهاد آن را مطرح کرده‌ام؛ اما کامفیروزی به دلایل مختلف، از این اقدام سر باز زده است.

وی افزود: در جریان نشست کمیته ناظر بر نشریات، احمدی و سحر محرابی، که در طول یک سال گذشته عضو کمیته ناظر بوده‌اند را به مناظره دعوت کردم که در مورد عملکرد یک سال کمیته با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. در آنجا کامفیروزی گفت که در مناظره حاضر می‌شوم.

عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دوستان در آنجا اعلام کردند که مناظره درباره عملکرد یک سال اخیر شوراست و کسانی که در طول این یک سال عضو شورا بوده‌اند باید مناظره کنند. در نهایت مناظره‌‎ای شکل نگرفت.

محمدی در خصوص دلیل امتناع از مناظره با محمدعلی کامفیروزی، در جریان نشست نشریات دانشجویی گفت: ما قصدمان به حاشیه راندن مناظره نبود؛ چون اولاً کامفیروزی در سال گذشته عضو شورا نبوده و طبیعتاً نمی‌تواند درباره عملکرد شورا مناظره کند و ثانیاً کاندیدای انتخابات بود و این مناظره بیشتر به تریبون تبلیغاتی او تبدیل می‌شد.

وی تصریح کرد: بعد از نشست نشریات و حاشیه‌های متعددی که در خصوص فرآیند رأی‌گیری و سایر مسائل وجود داشت، در جریان مصاحبه با ایرنا، محمدعلی کامفیروزی را به مناظره مجدد دعوت کردم.

عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: متأسفانه ایرنا بدون هماهنگی با بنده، زمان مناظره را تعیین کرده بود. شب پیش از مناظره، ساعت سه بامداد، از توییت کامفیروزی که مطرح کرده بود «فردا، ساعت چهار بعد از ظهر قرار است در ایرنا با محمدی، درباره مسائل نشریات مناظره انجام بدهم». از برگزاری مناظره مطلع شدم.

محمدی ادامه داد: بعد از دیدن آن توییت، تعجب کردم و با خبرنگار ایرنا تماس گرفتم و بحث مفصلی بین بنده و خبرنگار ایرنا شکل گرفت. وی اشتباه خود را پذیرفت؛ اما اصرار داشت که با این اوصاف هم در مناظره شرکت کنید. به عقیده بنده این سبک دعوت، نوعی جانب‌داری از رقیب بود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران نامه‌ای به بنده و محمدعلی کامفیروزی ارسال و طرفین را به مناظره دعوت کرد؛ اما کامفیروزی نپذیرفت و در پاسخ به دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت که من فقط در ایرنا مناظره می‌کنم.

عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره دلایل امتناع کامفیروزی برای حضور در دانشگاه تهران گفت: کامفیروزی در ابتدا عنوان کرده بود که مناظره در حضور دانشجویان برگزار شود؛ اما پس از آن اعلام کرد که فقط در ایرنا مناظره می‌کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کامفیروزی در جایی گفت که شما می‌خواهید شانتاژ کنید. من دانشجوی حقوق دانشگاه شاهد هستم؛ اما دعوت به مناظره در دانشکده کامفیروزی (دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران)، صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009806

وب گردی

وب گردی