آمریکا با خروج از برجام حقوق مردم ایران را نقض کرده است

استاد حقوق بشر بین‌الملل دانشگاه پیترزبرگ آمریکا گفت: آمریکا با خروج از برجام در واقع حقوق مردم ایران را نقض کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دنیل کوالیک در نشست آمریکا و جنایت‌های قرن که در دانشگاه امیرکبیر در حال برگزاری است، در تماس ویدئویی اظهار کرد: تقابل آمریکا با ایران در سال‌های گذشته برای مردم ایران ایجاد مشکل کرده است که از جمله آن می‌توان به بدعهدی آمریکا در پرونده هسته‌ای و خروج از تعهدنامه اشاره کرد.

استاد حقوق بشر بین الملل دانشگاه پیترزبرگ آمریکا گفت: آمریکا با خروج از برجام در واقع حقوق مردم ایران را نقض کرده است.

وی اضافه کرد: آمریکا در نقض حقوق بشر تاریخچه بسیار طولانی دارد و نه تنها علیه ایران بلکه برای سایر کشورهای مسلمان جهان دیگر نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.

کوالیک با تاکید بر تقسیم‌بندی حقوق بشر اصلی و ساخته دست آمریکا و متحدانش ابراز کرد: آمریکا مدعی حقوق بشر است، اما سال‌هاست که حقوق مردم بسیاری از کشورها را ضایع می کند و نفت و منابع طبیعی و اقتصادی آنان را به تاراج می برد که این امر جای تاسف دارد.

کوالیک ادامه داد: زمانی‌که به سیاستهای دولت‌های پیشن در آمریکا مخصوصا دولت جرج بوش نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم سیاست‌های آمریکا علیه ایران در تمامی دوران و توسط تمامی روسای جمهوری اجرا می‌شود.
این استاد آمریکا اضافه کرد: در سیاست خارجه آمریکا به ویژه در دوران دوم بوش، آمریکا حقوقی برای خود در نظر گرفته که می تواند از خود در برابر سایر کشورها دفاع کند اما برای افکار عمومی تشریح نکرده است که کدام حمله و کدام تهدید علیه آمریکا است.
وی با اشاره به جنگ عراق ابراز کرد: کسانی که جنگ عراق را به راه انداختند در تلاش هستند دوباره جنگ دیگری را علیه مردم و ملت‌ها به راه بیاندازند.
کالیک بیان کرد: آمریکا سیاست جنگی خود علیه کشورها را با عنوان دفاع توجیه می کند.
وی با تاکید بر سیاست خارجه غلط آمریکا گفت: آمریکا در تمام جهان سیاست جنگی خود را دنبال می‌کند اما در واقعیت هیچ کشوری تا به حال آمریکا را تهدید نکرده و این توهم جنگی آمریکا است.
کوالیک با اشاره به درس‌های تاریخی گفت: آمریکا با نگاه به گذشته متوجه می شود که در دنیا دیگر حرفش مقبولیت ندارد. و همه ملت‌های آزاده جهان می‌دانند که آمریکا خطری جدی برای جهانیان است.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1009816

وب گردی

وب گردی