حقوق بشر سال‌هاست توسط آمریکا لگدمال می‌شود

استاد دانشگاه المصطفی سوریه گفت: حقوق بشر سال‌هاست توسط آمریکا مخصوصا در سوریه و عراق لگد‌مال می‌شود‌.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد امین در نشست آمریکا و جنایت‌های قرن با تشکر از مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بخاطر حمایت از مسلمانان جهان تصریح کرد: بخاطر ساقط کردن پهپاد آمریکا توسط سپاه پاسداران از برادران ایرانی خود، تشکر می کنم.

استاد دانشگاه المصطفی سوریه گفت: حقوق بشر سال‌هاست توسط آمریکا مخصوصا در سوریه و عراق لگد‌مال می‌شود‌.

وی اضافه کرد: از سال ۲۰۱۴، ائتلاف شوم آمریکا و اروپا شکل گرفته است و بسیاری از مردم بی دفاع از بین رفتند.

امین گفت: در سال ۲۰۱۵، نزدیک به ۳ هزار نفر در سوریه به شهادت رسیدند، از این تعداد هزار نفر کودک و ۷۰۰ نفر زنان بی دفاع بودند.

این کارشناس منطقه بیان کرد: ۱۷۰ هزار امور زیر بنایی در سوریه توسط آمریکا ویران شده است، همان‌طور بیمارستان‌ها نیز بارها مورد حمله نظامیان شیطان بزرگ قرار گرفته است.

وی افزود: حدود ۲۵ یتیم‌خانه یا پناهگاه از مردمی که از داعش فرار کرده و در این مکان‌ها زندگی می کردند، در سوریه توسط آمریکایی‌ها بمباران شده است، حقوق بشر آمریکایی این‌گونه تعبیر می‌شود.

امین به مظلومیت مسلمانان سوریه اشاره کرد و گفت: حملات نیروهای آمریکا و دوستانش در منطقه به لطف خدا و برادران ایرانی جواب داده شده است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: سوریه در محاصره شدید بوده و زندگی در آن دشوار است؛ اما در حال حاضر ۳۰ هزار عشیره با کمک ایران، روحیه مقاومت در برابر داعش و آمریکا را دارد.

وی ادامه داد: جامعه سوریه از اقتدار سپاه، جواب دادن به تجاوز آمریکا و مالیده شدن بینی ترامپ به خاک بسیار خوشحال است و این پیروزی کل امت مسلمان به‌شمار می‌رود.

امین با تاکید بر اتحاد مسلمانان گفت: همه پیروزی‌ها و عزت مسلمان در جهان از برکت وجود امام راحل است. یمن به برکت تعلیماتی که از امام خمینی (ره) گرفتند در برابر تجاوز عربستان ایستادگی می کنند.

وی تاکید کرد: در سوریه همگان می‌دانند ایران هیچ‌وقت مسلمانان جهان را تنها نخواهند گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009817

وب گردی

وب گردی