مردم چقدر به پزشکان اعتماد دارند؟/اعلام میزان اعتماد به پزشکان در 335 محله تهران

مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران میزان اعتماد به پزشکان در محله‌های مختلف تهران را بر اساس داده‌های پیمایش شهری اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آرش نصراصفهانی مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به انتشار داده‌های خام پیمایش‌های شهری از طریق اطلس کیفیت زندگی شهر تهران گفت:‌ این اطلس کیفیت زندگی در کلان شهر تهران را ارزیابی کرده و محورهای مختلفی از جمله رضایت مردم از خدمات شهری، احساس امنیت در محله، احساس تعلق ملی، نگرش به مسائل اجتماعی در تهران و اعتماد به نهادهای مختلف در سطح محلی را مورد بررسی قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در اطلس کیفیت زندگی شهر تهران مورد ارزیابی قرار گرفته اعتماد مردم به پزشکان دارای مطب در محله‌های مناطق 22 گانه است که بر اساس این ارزیابی اعتماد به پزشکان دارای مطب در محله در اغلب مناطق تهران بالاتر از متوسط است.

مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت:‌میانگین اعتماد به پزشکان دارای مطب در محله در شهر تهران 64 از 100 به دست آمده که نشان‌دهنده سطح اعتماد متوسط رو به بالا است.

میانگین اعتماد به پزشکان دارای مطب در محله در شهر تهران 64 از 100 به دست آمده که نشان‌دهنده سطح اعتماد متوسط رو به بالا است

نصراصفهانی گفت: بیشترین میزان اعتماد به پزشکان دارای مطب در محله در مناطق 16،20 و 13 بوده است. در حالی که ساکنان مناطق 3، 21 و 17 کمترین اعتماد به پزشکان را ابراز کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در بین محلات شهر تهران بیشترین میزان اعتماد به پزشکان در محله‌های ایران، غزالی، نفت، مطهری و سرخه حصار وجود دارد. در مقابل در محله‌های مرادآباد، والفجر، کاووسیه، چهارصددستگاه و حسین‌آباد دولاب کمترین میزان اعتماد ابراز شده است و به طور کلی از 335 محله بررسی شده در 281 محله میزان این اعتماد بالاتر از حد متوسط است.

مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: اهمیت سرمایه اجتماعی در نحوه اداره مطلوب شهرها در مطالعات ونظریه‌های بسیاری مورد تاکید قرار گرفته است و در کنار ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی اعتماد اجتماعی به عنوان بعد ذهنی سرمایه اجتماعی مورد توجه بوده و اهمیت آن برجسته شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1009840

وب گردی

وب گردی