برگزاری ۹۵۰ برنامه فرهنگی در دهه کرامت/ آذین‌بندی ۱۲۷۰ مسجد تهران

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان تهران از برگزاری ۹۵۰ برنامه فرهنگی همزمان با دهه کرامت در این استان خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسیح لهراسبی معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان تهران با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در این استان اظهار داشت: دهه کرامت امسال از روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا ۲۳ تیرماه میلاد امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

برگزاری ۹۵۰ برنامه فرهنگی در دهه کرامت

وی با بیان اینکه در مجموع ۹۵۰ برنامه فرهنگی در این ایام در سطح استان تهران برگزار خواهد شد، افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مسئول شورای هماهنگی برنامه‌های این دهه محسوب می‌شود که در سطح استان‌ها نیز ادارات استانی این ستاد دبیری برنامه‌ها را برعهده دارند.

کاروان «زیر سایه خورشید» ۱۵ تیرماه در تهران

لهراسبی گفت: روز دوم از دهه کرامت امسال همزمان با روز جمعه ۱۵ تیرماه کاروان «زیر سایه خورشید» شامل خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در استان تهران حاضر خواهند شد که با حضور این عزیزان برنامه‌های جشن و شادی در تهران برگزار می‌شود.

افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان تهران گفت: افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد و به طور رسمی جشن‌های این دهه در تهران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار برنامه‌های دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» تعیین شده است افزود: برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری جشنواره آواها و نغمات رضوی از مهمترین برنامه‌های این دهه است.

برپایی نمایشگاه عکس رضوی در دهه کرامت

لهراسبی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، مولود‌خوانی، آذین‌بندی خیابان‌ها، برگزاری جلسات قرآنی از قبیل محفل انس، کرسی تلاوت، اجرای همایش و برنامه‌های مذهبی، سخنرانی در رابطه با شخصیت علمی و معنوی حضرت امام رضا (ع)، مولود‌خوانی، نمایشگاه عکس رضوی، برگزاری جشن در بوستان‌ها و پایگاه‌های تابستانی مدارس، مسابقه فرهنگی با موضوع کتاب و سبک زندگی رضوی و برگزاری مسابقه نقاشی رضوی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان تهران تصریح کرد: همایش دختران مددجو، همایش حیا و عفت، برپایی ایستگاه‌های کریمانه و ... از دیگر برنامه‌های این دهه است.

آذین‌بندی ۱۲۷۰ مسجد استان تهران

وی با اشاره به آذین بندی ۱۲۷۰ مسجد استان تهران در این دهه گفت: این مساجد مجری برنامه‌های دهه کرامت هستند که برنامه‌هایی از اقبیل؛ قرائت زیارت امین الله، برگزاری حلقه‌های معرفتی گام دوم انقلاب، پخش صلوات خاصه، همایش دختران مسجدی با هدف تجلیل از دختران فعال فرهنگی، اجتماع بانوان رضوی و برنامه ۱۰ شب ۱۰ حدیث رضوی و ... برگزار خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1009849

وب گردی

وب گردی