فاز دوم توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان افتتاح می‌شود

کاروان علم و فناوری به منظور بازدید از ظرفیت‌های دانشی و فناورانه، ارتقای نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در توسعه زیست بوم نوآوری منطقه‌ای و افتتاح رسمی فاز دوم توسعه پارک علم و فناوری تحصیلات تکمیلی استان زنجان، وارد دشت سرسبز طارم شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، استان زنجان امروز میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و همراهان وی شد تا با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان ضمن افتتاح آن از مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه و دستاوردهای دانش‌آموختگان و دانشگاهیان مستقر در این مرکز که استارت‌آپ‌های خود را به راه انداخته‌اند بازدید کند و با دانشگاهیان به گفت و گو بنشیند.

کاوران علم و فناوری دولت با آغاز سفر یک روزه به زنجان، از ظرفیت‌های بالقوه این استان مانند شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، برای پیوستن به زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کشور حمایت می‌کند.

ستاری در آستانه ورود به شهر زنجان از سوی فتح الله حقیقی استاندار زنجان و دیگر مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت و نخستین بخش سفر یک روزه خود را با دیدار و گفت‌وگو با فعالان فناور یک شرکت دانش‌بنیان زنجانی آغاز کرد.

شرکت دانش‌بنیان «فرآیند رشد» نخستین میزبان کاوران علم و فناوری است. فناوران این شرکت دانش‌بنیان که قطعات یدکی خودرو را بومی سازی کرده و به تولید انبوه می‌رسانند، از تازه‌ترین دستاوردها و توانمندی‌هایشان با معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری سخن می‌گویند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری سپس به شهرک صنعتی نوآوران می‌رود و به بازدید 3 شرکت دانش‌بنیان مستقر در این شهرک صنعتی می‌پردازد، عملکرد آنان را بررسی می‌کند و برای رفع مشکلاتشان قدم بر می‌دارد.

شرکت دانش‌بنیان صافی‌سازان صفا که در زمینه تولید «فیلترپرس‌» فعالیت می‌کند نخستین میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این شهرک صنعتی است.

ستاری و همراهان وی سپس با حضور در کارخانه شرکت دانش‌بنیان مقاومت پارسیان و تجهیزات برق پارسان، از تازه‌ترین تولیدات ایران‌ساخت این شرکت در حوزه تولید مقاومت‌های صنعتی بازدید می‌کند.

پس از این بازدید، شرکت دانش‌بنیان «ایده‌پروران کوشای زنگان» با تولیدات در زمینه مواد آلیاژساز و فلزات قیمتی فعالیت دارد میزبان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری خواهد بود.

بازدید از یک پروژه فناورانه سلولی

در بخشی دیگر از این سفر فناورانه، ستاری از پروژه‌ای فناور در حوزه سلولی و اصلاح نژادی که به ثمر رسیده است، بازدید می‌کند.

این طرح دانش‌بنیان، پروژه‌ تحقیقاتی مشترک دانشگاه زنجان و جهاد کشاورزی استان است که با وارد کردن سلول های جنسی از کشور نیوزیلند و از نژاد برولامرینو آغاز شده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه سفر به استان زنجان، ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و حضور در نشست شورای اقتصاد مقاومتی از ظرفیت‌های استان در رونق زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و ضرورت هم دلی برای حمایت از جوانان خلاق خواهد گفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009861

وب گردی

وب گردی