صبحانه مجانی در مدارس، نمرات را افزایش می دهد

تحقیقات جدید اثبات می کند کودکانی که از خانواده‌هایی با بضاعت مالی پایین‌تر می‌آیند، در صورت داشتن یک وعده صبحانه مجانی در مدارس، نمرات بهتری را کسب می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پژوهش‌های جدید محققان آمریکایی ثابت می‌کند یک وعده صبحانه مجانی در مدارس می‌تواند موجب بالا‌رفتن نمرات دانش‌آموزان شود.

در ایالات متحده آمریکا، بر اساس قوانینی که دولت فدرال در سال 1966 تصویب کرد، مدارس محلی در شرایطی خاص موظف به ارائه صبحانه مجانی به کلیه دانش آموزان خود هستند. به عبارتی اگر درصدی از دانش آموزانی که در این مدارس ثبت نام می کنند، از خانواده هایی با سطح مالی پایین تر آمده باشند، تمامی دانش آموزان مدرسه صبحانه مجانی دریافت می‌کنند. موضوعی که تا حد بسیار زیادی نمرات محصلان این مدارس را افزایش داده است.

«دیوید فریسوولد»، استاد اقتصاد دانشگاه «آیوا» در این باره می گوید: «‌نتایج تحقیقات جدید ما نشان می دهد مواجه شدن روزانه و مداوم با یک وعده صبحانه خوب، مغذی و مجانی در مدارس می تواند موجب به وجود آمدن تفاوت ها و تغییراتی بزرگ در راستای دستاورد‌های این دانش آموزان شود.»

یک ترقی 25 درصدی!

بر اساس این تحقیقات که نتایج آن در مجله «پابلیک اکونومیکس» منتشر شده است، طی انجام این پژوهش ها اصلی ترین موضوع مورد بررسی، نمرات دانش آموزانی بوده که به این صبحانه رایگان واقعا نیاز داشته اند؛ یعنی به عبارتی همان عده ای که از توانایی مالی پایین تری به نسبت سایرین برخوردار بوده اند.

این یافته ها نشان می دهند مدارسی که صبحانه مجانی را در برنامه های خود قرار داده اند، به طور کاملا واضحی عملکرد درسی بهتری را به نسبت مدارسی که اینچنین برنامه ای را برای دانش آموزان خود در نظر نگرفته اند، ارائه داده اند.

جالب است بدانید با این که اصلی ترین موضوع این تحقیقات دانش آموزانی بوده اند که بضاعت مالی کافی نداشته اند، اما این تاثیرات دسته جمعی بوده و تمامی دانش آموزان را در بر گرفته است.

به طور کل نمرات ریاضی مدارسی که در این موضوع سهیم بوده اند، طبق میانگین 25 درصد بیشتر از مدارسی بوده که برنامه صبحانه مجانی را در لیست کارهای روزانه خود قرار نداده بودند.

طبق گفته فریسوولد، در درس هایی مانند علوم تجربی و توانایی های خواندن نیز نتیجه ای مشابه حاصل شده است.

حال بر اساس این تحقیقات، بهتر است مدارسی که برنامه ای برای ارائه صبحانه مجانی به دانش آموزان نداشته اند، این موضوع را در نظر داشته باشند.

ارائه صبحانه مجانی، ابزاری موثر برای دانش آموزانی است که از خانواده های کم درامد تر می آیند. این برنامه عملکرد درسی آن ها را بهبود بخشیده و برای زندگی بهتر آن ها در آینده، می تواند مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009867

وب گردی

وب گردی