تأسیس مرکز تحقیقات رباتیک در دانشگاه آزاد واحد یزد

سرپرست تیم انجمن علمی رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: مرکز تحقیقات رباتیک در دانشگاه آزاد واحد یزد تأسیس می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی یزد، جناب زاده مسئول و سرپرست تیم انجمن علمی رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: این انجمن طی 14 سال گذشته حضور درخشانی در عرصه مسابقات ملی و بین‌المللی رباتیک داشته و موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده ‌است و می بایست از استعداد اعضای این انجمن در بخشهای مختلف صنعت استان و کشور استفاده شود.

وی افزود: برای اعزام این تیم پرافتخار علمی دانشگاهی استان به مسابقات رباتیک جهانی نیاز به حمایت مسئولین و بخش صنعت استان بیش از گذشته احساس می شود.

جناب زاده در خصوص افتخارات تیم اظهار کرد: کسب مقام اول 2017 ژاپن، مقام اول 2014 برزیل، مقام اول 2011 ترکیه، مقام سوم 2015 چین و 2012 مکزیک در لیگ امدادگر واقعی از جمله اهم افتخارات این تیم نخبه دانشجوئی است.

سرپرست تیم انجمن علمی رباتیک واحد یزد ادامه داد: تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تاکنون در رشته های واقعیت ترکیبی، فوتبالیست‌ انسان نما، ربات صنعتی، ربات امدادگر واقعی، مین‌یاب دستی، مین‌یاب اتوماتیک و ربات پرنده در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از سال 2008 تاکنون شرکت کرده است و کسب مقام های برتر در این رشته ها از افتخارات دیگر بین المللی و ملی این تیم پر آوازه دانشگاهی استان است.

وی تصریح کرد: انجمن رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد از سال ۸۳ شروع بکار کرده است و اعضای این انجمن از دانشجویان رشته های برق، مکانیک و کامپیوتر این واحد دانشگاهی از مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

جناب زاده ضمن اعلام تلاش بیشتر این تیم جهت جذب دانشجویان نخبه و افراد علاقه مند به علم رباتیک با هدف توسعه فن آوری در دانشگاه ادامه داد: این انجمن علاوه بر در اختیار داشتن وسایل و امکانات لازم و تخصیص بخشی از بودجه پژوهشی دانشگاه جهت تحقق اهداف انجمن نیاز به کمک و یاری همه مسئولان و مدیران استان دارد.

جناب زاده به رویکردها و چشم اندازهای انجمن رباتیک اشاره کرد و گفت: تغییرات کلی در قوانین مسابقات جهانی باعث شده است تا نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در ساختار رباتها باشد.

سرپرست تیم رباتیک واحد یزد در ادامه از تاسیس مرکز تحقیقات رباتیک، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، شناسائی مشکلات صنعت استان و انجام پروژه های صنعتی را از جمله برنامه های پیش روی انجمن علمی رباتیک واحد یزد عنوان کرد و از تاسیس چند شرکت دانش بنیان توسط اعضای انجمن رباتیک واحد بعنوان یکی از ثمربخش ترین نتایج تشکیل این انجمن نام برد.

وی در پایان از حمایت های اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاداسلامی واحد یزد و همه حامیان تیم رباتیک تشکر کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009875

وب گردی

وب گردی