«شنود» برابر ضوابط و مقررات مندرج در قانون و ضوابط مصوب شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه درپنجمین نشست خبری خود آخرین اقدامات قوه قضاییه و وضعیت پرونده‌های مهم قضایی را تشریح می کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امروز(۱۱تیر) در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه گفت: برنامه های هفته قوه قضاییه در سال جاری نسبت به سال های گذشته تفاوت های زیادی داشت که مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت؛ کاربردی و تخصصی شدن همایش های قوه قضاییه با رویکرد تبیین برنامه های تحولی و مشارکت اعضای دستگاه قضا در پیشبرد برنامه های تحولی، از جمله موارد شاخص در برنامه های هفته قوه قضاییه امسال بود.

وی افزود: سادگی و اجتناب از هرگونه اسراف و هزینه های بی مورد، شنیدن سخن مردم و انتظارات آنها از مجموعه قوه قضاییه و همچنین دیدار مقام معظم رهبری با بیش از ۳ هزار نفر از همکاران قوه قضاییه، در هفته قوه قضاییه امسال از موارد مهم بود.

اسماعیلی ادامه داد: در دیدار مسئولان دستگاه قضا با مقام معظم رهبری، بیش از ۲۰ راهبرد مورد تاکید قرار گرفت؛ ایجاد تحول در قوانین در راستای اصول اسلامی و قرآنی و قانون اساسی، گسترش عدل و آزادی های مشروع، مبارزه سخت گیرانه با فساد و تصویر سازی صحیح از قوه قضاییه از جمله مواردی بود که مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشتند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برخی هجمه ها علیه قوه قضاییه مبنی بر کار گذاشتن شنود افزود: در هفته جاری، برخی از مقامات دولتی به دلیل برخی اطلاعات غلط هجمه هایی را علیه قوه قضاییه وارد کردند؛ مسئولان نباید شائبه های خود در رسانه ها و اذهان عمومی مطرح کنند؛ رسانه کانال ارتباطی میان مقامات و مردم است و کانال ارتباطی میان مقامات نیست.

وی تاکید کرد: موضوع شنود برابر ضوابط ۱۵۰ قانون دادرسی کیفری و مصوبات شورای عالی امنیت ملی انجام می شود که طی چارچوب های خاصی است و تمامی ارکان های قوه قضاییه موظف‌اند بر اساس این چارچوب ها و مقررات عمل کنند.

کشف گروه جاسوسی آمریکا

اسماعیلی درباره با فرآیند قضایی برای کشف گروه جاسوسی آمریکا تصریح کرد: تربیت جاسوس‌ها در داخل کشور جزو برنامه‌های آمریکا است که تیم‌های جاسوسی زیادی در این راستا کشف شده اند؛ سربازان گمنام امام زمان توانستند یک شبکه جاسوسی آمریکا را در تمام کشور‌های دنیا کشف کنند که با تبادل اطلاعات بین کشور‌های دوست از جمله چین، این شبکه منحل شد.

وی یادآور شد: در نیمه دوم سال گذشته، دومین شبکه جاسوسی کشف شد که عوامل آن‌ها در مراکز حساس کشور از جمله نیروی انتظامی و اطلاعات و هسته‌ای نفوذ کرده بودند؛ برای دو نفر که نظامی نبودند حکم حبس طویل المدت صادر شد و برای چند نفر که نظامی بودند در دادسرا انتظامی پرونده ای تشکیل شد که کیفرخواست صادر و تقاضای حکم اعدام صادر شده است.

دیدار نمایندگان مجلس با بابک زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بابک زنجانی گفت: نمایندگان خانه ملت دیداری با بابک زنجانی نداشته اند؛ سال گذشته هئیتی از نمایندگان قوه قضاییه، بانک مرکزی، وکلا و یک نماینده مجلس تشکیل شد تا تکلیف اموال زنجانی در خارج از کشور مورد بررسی قرار گیرد و وی در یکی از جلسات برای پاره‌ای از مسائل توضیحاتی ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009878

وب گردی

وب گردی