طرح ترافیک جدید در کاهش آلودگی هواچقدر تاثیر دارد؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: از روز آغاز اجرای طرح ترافیک جدید ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش ترافیک در داخل محدوده زوج و فرد داشتیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر پلیس راهور در مورد طرح ترافیک جدید گفت: اساساً چنین طرحی با این ابعاد نیازمند حداقل سه ماه اجرا است تا بتوان راجع به مفید یا عدم مفید بودن آن اظهار نظر کرد.

وی افزود: طبق بررسی‌های کارشناسی که تا به امروز از سوی کارشناسان پلیس راهور انجام شده، می‌توان گفت که این طرح در کاهش ترافیک تاثیر داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت به بررسی‌های کارشناسان راهور اشاره کرد و گفت: از روز آغاز اجرای طرح ترافیک جدید تا به امروز ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش ترافیک در داخل محدوده زوج و فرد داشتیم.

سردار مهماندار تصریح کرد: اما متاسفانه در مناطق بیرون طرح به همین مقدار (۱۰ الی ۱۵ درصد) افزایش تردد داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: منظور از افزایش تردد هم همان میزان حجم تردد و خودروها است.

رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به تحلیل پلیس از افزایش تردد مناطق حاشیه طرح گفت: برخی از مردم به دلیل ناآگاهی از این طرح و همچنین عدم آشنایی با طرح جدید دچار سردرگمی شده‌اند و احتمال می‌دهیم شاید این افزایش حجم تردد در مناطق اطراف طرح به این دلیل باشد.

رئیس پلیس راهور در پایان یادآوری کرد: البته برخی از رانندگان هم به جای اینکه از طرح استفاده کنند از مناطق حاشیه‌ای طرح برای عبور و مرور استفاده می‌کنند.

تاثیر طرح ترافیک جدید در کاهش آلودگی هوا

چندی پیش هم سردار حسین رحیمی فرمانده پلیس فاتب، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز طرح ترافیک جدید از ابتدای تیر ماه، اظهار کرد: طرح ترافیک جدید با هماهنگی پلیس پایتخت بوده است و تمام ابعاد این طرح به رویت پلیس پایتخت رسیده است.

وی افزود: در این طرح هر فردی که دارای خودرو است می‌تواند در طول هر فصل ۲۰ روز وارد این محدوده شود و از این فرصتش استفاده کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به مشورت‌هایی که در خصوص تصویب و به اجرا درآمدن طرح ترافیک جدید انجام شده است، گفت: با توجه به مشورت‌هایی که پلیس با سایر نهادهای مربوطه در خصوص اجرای طرح ترافیک جدید انجام داده است باید اعلام کنم که طرح ترافیک جدید به نفع مردم، به نفع ترافیک و موثر در کاهش آلودگی هوا است.

به گزارش مهر، براساس تصمیم شورای ترافیک تهران و موافقت پلیس راهور از اول تیرماه طرح رینگ دوم ترافیک در روزهای عادی از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ در محدوده سابق زوج و فرد اجرا می‌شود.

تمامی خودروها پلاک تهران در هر فصل می‌توانند ۲۰ روز به محدوده این طرح به صورت رایگان وارد شوند و اگر بیش از این تعداد وارد شوند صاحبان این خودروها با مراجعه به سایت تهران من به نشانی my.tehran.ir باید عوارض ورود به این محدوده را بپردازند.

کد خبر: 1009958

وب گردی

وب گردی