تصویب وظایف وزارت کار در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: در جلسه شتاد راهبردی، وظایف به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی اختصاص داشت و مواردی در این زمینه به تصویب رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 120 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور سه‌شنبه 11 تیرماه 1398 به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در تشریح دستور و مصوبات این جلسه گفت: این جلسه به ادامه بحث و بررسی پیرامون سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان اختصاص داشت.

وی افزود: در ایتدای این جلسه و پیش از دستور، گزارش سفر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت همراه به استان بوشهر ارائه شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این سفر که به بررسی نحوه اجرای اسناد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این استان اختصاص داشت، توضیحات مسئولان این استان در این زمینه ارائه شد.

کبگانیان در ادامه گفت: اسناد ملی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی با نگاهی جامع تدوین و تصویب شده‌اند و برای اجرایی شدن در مناطق و استان‌های مختلف باید بُرش‌های استانی این اسناد هم تدوین شود.

وی افزود: 10 استان با هماهنگی شورای عتف مأمور شده‌اند به عنوان پایه و پایلوت، اسناد مربوط به استان خود را تدوین کنند که استان بوشهر نخستین استانی بود که در این زمینه اقدام کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این اسناد، اقتصاد، صنعت، تولید، کشاورزی، آموزش و سایر مؤلفه‌های توسعه دانش‌بنیان استان‌های مختلف کشور به صورت منطقه‌ای و ملی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

کبگانیان خاطرنشان کرد: در سند مربوط به استان بوشهر، مواردی مانند شیلات، انرژی، سواحل و ... به عنوان مزیت‌های نسبی این استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: البته باید توجه داشته باشیم که هر استان کشورمان با توجه به تنوع اقلیمی، طبیعی و ... دارای خصوصیات ویژه خود است و این موضوع باید در تدوین اسناد مربوط به آن استان مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: اولین خاصیت این اسناد آن است که در جهت توسعه استان به عنوان سند پایه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کبگانیان یادآور شد: دومین خاصیت این اسناد این است که با تغییر مسئولان استانی، روند حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن امور، مختل نمی‌شود.

وی افزود: برای اجرایی شدن این اسناد هم ستاد استانی با مسئولیت استاندار و عضویت مسئولان نهادهای مربوطه تشکیل خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سیاستگذاری و نظارت راهبردی بر این روند هم بر عهده ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور است.

وی در ادامه گفت: با توجه به این موضوع که برخی استان‌های کشور کم‌برخوردار هستند، سعی می‌شود این موضوع در تدوین اسناد استانی مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: موضوع و دستور اصلی جلسه 120 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، بحث و بررسی پیرامون سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان بود که برخی موارد مطرح شده در جلسات گذشته با توجه به نظرات ارائه شده توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بازنویسی و ویرایش شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در جلسه اخیر، وظایف به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی اختصاص داشت و مواردی در این زمینه به تصویب رسید.

کبگانیان در پایان گفت: ایجاد سامانه بازار کار و مشاغل، ایجاد سامانه تخصص‌های لازم برای تصدی مشاغل، آگاه‌سازی فارغ‌التحصیلان در بازار کار، تدوین استاندارهای آموزش‌های مهارتی و رفع محدودیت‌های اشتغال در مشاغل مختلف از اهم وظایفی بود که برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009966

وب گردی

وب گردی