توانمندسازی تولیدکنندگان داخلی با حمایت مجتمع گاز پارس جنوبی

سرپرست برنامه ریزی و روش های تعمیراتی پالایشگاه چهارم گفت: تحریم ها باعث توقف تولید پالایشگاه نشده است، چراکه در سال های گذشته با هدف تولید داخلی این بخش از کشور توانمند شده و همواره مجتمع از تأمین کنندگان کشور حمایت کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد عامل، سرپرست برنامه ریزی و روش های تعمیراتی پالایشگاه چهارم گفت: رسالت فازهای 6 و 7 و 8 هم اکنون تأمین بخشی از گاز مورد نیاز سایر پالایشگاه های پارس جنوبی است.
وی با بیان این مطلب گفت: همین موضوع کار ما را سخت تر کرده و باعث شده به عنوان یک پالایشگاه پشتیبان مسئولیت سنگینی داشته باشیم.
سرپرست برنامه ریزی و روش های تعمیراتی پالایشگاه چهارم یاد آور شد: سال گذشته تعمیرات اساسی سنگین ترین پروژه پالایشگاه بود. تعمیرات توروبو اسکپندرها، تعمیرات کمپرسورهای OFF GAS و چندین تجهیز حیاتی دیگر انجام شد. در سال جاری نیز برنامه ریزی مناسب برای تعمیرات اساسی صورت گرفته است.
وی افزود: فعالیت های ما در حوزه تعمیرات اساسی به حدی دقیق و اندازه گیری شده است که تا کنون هیچ اتفاقی برای گروه های بهره برداری، بازرسی و ایمنی نیفتاده است.
محمد عامل کاشی پز گفت: تنها پالایشگاه گاز ترش در خاورمیانه و جز بزرگترین پالایشگاه های گاز ترش جهان هستیم و این ترش بودن باعث بیشتر شدن تعمیر و نگهداری می شود.
محمد عامل کاشی پز تصریح کرد: وجود این گاز باعث می شود که تعمیرات ما از بقیه پالایشگاه ها بیشتر باشد. از طرفی چون پالایشگاه مادر هستیم، مفهومش این است که علاوه بر اینکه تعهدات خود را انجام می دهیم باید به سایر پالایشگاه ها نیز سرویس دهیم و این موضوع بهره برداری ما را با توجه به شرایط پایین دست تحت تأثیر قرار می دهد.
وی در ادامه به اهمیت مدیریت دارایی فیزیکی اشاره کرد و گفت: در همین راستا اداره تعمیرات پالایشگاه با کمک یکی از شرکت های فعال داخلی بعنوان اولین شرکت و پایلوت در وزارت نفت قراردادی در این زمینه منعقد کرده است.
عامل افزود: با توجه به این شیوه جدید در حوزه مدیریتی و چرخه ای که فعالیت های ما حول آن می چرخد. اقدامات اصلاحی انجام می شود تا بهترین نتایج را شاهد باشیم. در این چرخه از تمام روش های روز دنیا استفاده می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت خودکفایی گفت: تحریم ها باعث توقف تولید پالایشگاه نشده است، چراکه در سال های گذشته با هدف تولید داخلی این بخش از کشور توانمند شده و همواره مجتمع از تأمین کنندگان کشور حمایت کرده است. به عنوان مثال بخشی از قطعات توربواکسپندرها وکمپرسورهای OFF GAS که بسیار پیچیده و حیاتی هستند در داخل ساخته شده است.
وی گفت: رسالت ما خودکفایی داخلی است و در همین راستا به دنبال تولید کنندگان داخلی رفتیم و ریسک این اقدام را نیز پذیرفتیم و با دادن فرصت به شرکت های داخلی نیاز خود را برطرف و سازنده داخلی را نیز توانمند تر کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009972

وب گردی

وب گردی