انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر با انجمن محیط زیست

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و انجمن علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار ایران تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اسلامشهر، معصومه سهرابی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر از انعقاد تفاهم نامه همکاری این واحد دانشگاهی با انجمن علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار ایران خبر داد.

وی اظهار داشت: در راستای اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و در جهت بهره مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی و از آنجا که ارتباط و همکاری بین مؤسسات علمی، آموزشی و پژوهشی می تواند به ارتقاء کمی و کیفی هدف ها و برنامه های مشترک یاری رساند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با انجمن علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

سهرابی همکاری مشترک دو پایگاه علمی و پژوهشی قدرتمند در عرصه علم (انجمن و دانشگاه) را در پربارتر کردن وظایف و مسئولیت های هر دو بخش بسیار تأثیر گذار دانست و با اشاره به اقدامات پژوهشی صورت گرفته در حوزه های زیست محیطی در دانشگاه اسلامشهر، بر استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های دانشگاه و انجمن در دسترسی به اهداف پژوهشی در حوزه های زیست محیطی و حرکت به سمت انجام پژوهشهای کاربردی و توسعه ای تأکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر اظهار داشت: استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین انجمن علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار ایران و واحد اسلامشهر به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل هدف اصلی انعقاد این تفاهم نامه است.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه، در سه حوزه آموزشی(برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری همایش ها و بازدید های علمی و کارآموزی دانشجویان)، پژوهشی (حمایت از چاب و انتشار کتاب، کارهای تحقیقاتی مشترک، برگزاری همایش و نشستهای مشترک، استفاده از توان علمی اعضاء هیات علمی، استفاده از فناوری نوین و ...) و فناوری (حمایت از تجاری سازی تحقیقات و فناوری های نو با رعایت مقررات مربوطه ) منعقد شده است.

سهرابی اولویت دهی به عناوین تحقیقاتی پیشنهادی و یا توافق شده طرفین، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک واحد اسلامشهر و انجمن، دعوت از متخصصان طرفین جهت حضور در سمینار های علمی و دوره های آموزشی فناوری را از مهمترین سرفصل های این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: این تفاهم نامه به مدت 5 سال بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و انجمن علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار ایران منعقد شده و در صورت تمایل و تداوم فعالیت های مشترک هر یک از طرفین، تفاهم نامه قابل تمدید خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009976

وب گردی

وب گردی