ابداع روش جدید برای مطالعه انگل

محققان موفق شده اند روش هایی را برای رشد و مطالعه بر روی شایع ترین نمونه انگل یعنی کریپتوزپوریدیوم، در آزمایشگاه ابداع کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کریپتوزپوریدیوم یکی از شایع ترین علل بیماری های گوارشی در سراسر جهان است؛ بیماری که سالیانه میلیون ها نفر به آن دچار شده که ده ها هزار نفرشان نوسط این انگل خطرناک به کام مرگ کشانده می شوند. اما حالا پژوهشگران می توانند به آسانی و بدون دردسر، مطالعات خود را بر روی این انگل کشنده آغاز کنند.

پزشکان در گذشته نیز می توانستند مشکل بی آبی که ابن انگل برای کودکان ایجاد می کرده را درمان کنند؛ اما هیچ گاه پیشرفتی در زمینه متوقف کردن عفونت حاصل از وجود این انگل خاص، وجود نداشته است و به طور کل واکسنی نیز برای پیشگیری از آن طراحی نشده است؛ موضوعی که حالا می تواند تغییر کند.

پژوهشگران دانشگاه سنت لوییز، حالا پس از مدت ها موفق شده اند این انگل خطرناک را در آرمایشگاه ها رشد داده تا بتوانند به صورت دقیق با انجام آزمایشاتی، واکسن یا دارویی را برای مبارزه با این انگل 100 ساله طراحی کنند.

هدف اصلی این پژوهشگران اما ساخت واکسنی برای اصلاح ژن های کودکان است تا در برابر این انگل خطرناک مقاوم باشند. باید دید ادامه این تحقیقات در آینده به چه صورت خواهد بود. ساخت واکسن کریپتوزپوریدیوم، می تواند پایانی برای این مبارزه 100 ساله باشد.

کد خبر: 1010018

وب گردی

وب گردی