صیانت از انقلاب اسلامی مهم ترین وظیفه بسیج دانشگاه فرهنگیان است

رئیس سابق سازمان بسیج کشور گفت: چند مأموریت و انتظار اساسی از بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان وجود دارد؛ صیانت از انقلاب اسلامی اولین و مهم‌ترین وظیفه شماست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مراسم اختتامیه هشتمین نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با حضور سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سابق سازمان بسیج کشور، حسن مرادی رئیس مرکز بسیج فرهنگیان، محمد جواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی و سجاد صدیقی رئیس مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در اردوگاه تربیتی الزهرا (س) برگزار شد.

در ابتدای مراسم صدیقی به ارائه گزارش عملکرد دو ساله و فرایند دوره پرداخت. در ادامه سردار غیب‌پرور به تبیین نقش تعلیم و تربیت در آینده انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: حضور در بین شما دانشجومعلمان موجب افتخار بنده است. این نشست در جهت توسعه معارف انقلاب اسلامی بسیار حساس و ویژه است. در مجموعه سازمان بسیج، حساب ویژه‌ای روی بسیج دانشگاه فرهنگیان باز می‌کنیم.

وی انقلاب اسلامی را یک اتفاق بی‌بدیل و ممتاز خواند و ادامه داد: اتفاق بی‌بدیل و ممتاز قرن اخیر، انقلاب اسلامی ایران است؛ هم از نظر تاریخ اسلام و هم از نظر تاریخ ایران یک اتفاق بی‌نظیر است. از ابتدای تاریخ صدر اسلام به دلیل دشمنی‌های کفار و منافقین، مسلمین آرامش نداشته‌اند.اگر به تاریخ ایران برگردیم، افول قدرت حاکمیتی ایران بعد از نادرشاه آغاز شد و در دوران قاجار و پهلوی به اوج خود رسید. در زمان پهلوی اول، قسمتی از ایران به نام ترکمنستان و در زمان پهلوی دوم، بحرین از ایران جدا شد. تحقیر و تضعیف ملت ایران در حکومت‌های پهلوی و قاجار، با انقلاب اسلامی پایان یافت. انقلاب خودباوری و خودارزشمندی را به مردم ایران تزریق کرد. در جنگ تحمیلی هم اراده‌های جوانان باعث پیروزی دفاع مقدس شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، جمهوری اسلامی را در حال حاضر در اوج دانست و افزود: این انقلاب علیرغم تمام کارشکنی‌های داخلی و دشمنی‌های خارجی به برکت خون شهدا باقی مانده است و جمهوری اسلامی در اوج به سر می‌برد. در ماجرای اخیر دیدار نخست‌وزیر ژاپن، رهبر انقلاب در اوج اقتدار، نامه ترامپ را نپذیرفت و او را شایسته گفت‌وگو ندانست. هدف‌گیری پهباد پیشرفته آمریکایی با موشک بومی هم مشتی بر دهان یاوه‌گویانی بود که می‌گفتند قدرت موشکی ایران، فتوشاپی است. حیثیت آمریکا با سقوط این پهباد نیز ریخت. در عرصه اقتصاد داخلی، مشکلات مدیریتی باعث عقب‌ماندگی‌های ما شده وگرنه کشور ایران پر از نعمت و برکت است و سرزمین فقیری نیست. کشور ما دارای 20 درصد ذخایر گازی جهان، معادن کانی، کویر، جنگل، مردمان با ضریب هوشی بالا، دین و مذهب اسلام با وجود یک دشمن گردن‌کلفت است.

وی دانشگاه فرهنگیان را آینده تربیت کشور خواند و گفت: دانشگاه فرهنگیان، مکانی است که آینده تربیتی کشور در دستان دانشجومعلمان است. سند تحول یک سند کامل و جامع است که متأسفانه اجرا نمی‌شود. مدارس به لائیک کردن و سکولار کردن دانش آموزان، بسیج شده‌اند. علت تأکید و حساسیت ویژه روی بسیج دانشگاه فرهنگیان نیز همین است.

سردار غیب‌پرور چند مأموریت و کار اساسی به بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان محول کرد و افزود: چند مأموریت و انتظار اساسی از بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان وجود دارد؛ صیانت از انقلاب اسلامی اولین و مهم‌ترین وظیفه شماست. برای صیانت از انقلاب هم تشکیل یک جبهه، لازم و ضروری است. این جبهه باید به صورت یک شبکه به‌هم پیوسته و با ارتباط دائمی و باقوام باشد. تدوین یک نظام‌نامه تربیتی مخصوص کار و فعالیت در بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از دیگر مأموریت‌های شماست. آشنایی با نظام فکری مقام معظم رهبری و سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری برای ساخت این نظام‌نامه ضروری است. کار شما هم در مجموعه بسیج دانشجویی باید به صورت تشکیلاتی شکل بگیرد. جوهره یک جوان معلم انقلابی هم مطالبه‌گری است. عادت کنید در مسائل مهم کشوری به مسئله اشراف داشته و مطالبه‌گر باشید.

در ادامه نیک‌روش ضمن تشکر از فعالیت‌های مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به تبیین مفهوم مقاومت پرداخت و در پایان از نفرات برتر جشنواره معلم شهید ابراهیم هادی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010033

وب گردی

وب گردی