ضرورت توسعه تعاملات بین‌المللی در پارک‌های علم و فناوری

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر ضرورت توسعه تعاملات بین‌المللی در پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر ضرورت توسعه تعاملات بین‌المللی در پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد.

نیسی در حاشیه بازدید از سایت جامع پارک علم و فناوری استان مرکزی، ضمن تقدیر از مجموعه تلاش‌های صورت گرفته در این پارک با اشاره به اهمیت توسعه تعامل و ارتباطات روزافزون بین دانشگاه‌ها با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، گفت: شکل‌گیری هسته‌های تحقیقاتی متشکل از اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه‌ها و هدایت ایشان به سمت مراکز رشد می‌تواند نقش مؤثری در جهت حمایت از تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، و کاربردی‌شدن پژوهش‌های انجام‌شده و در نهایت توسعه اشتغال فارغ‌التحصیلان داشته باشد.

وی بر ضرورت توسعه تعاملات بین‌المللی در پارک‌های علم و فناوری و امکان بهبود شرایط توسعه صادرات محصولات فناوری به خارج از کشور تأکید کرد.

در ادامه محمد رفیعی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی، توضیحاتی را درخصوص فعالیت‌های انجام شده در پارک در بخش‌های مختلف از جمله توسعه عمرانی و همچنین پذیرش و حمایت از شرکت‌های فناور و مراکز رشد بیان کرد.

وی در ادامه سخنان خود، گزارشی از چگونگی روند ساخت سایت جامع پارک علم و فناوری استان مرکزی شامل ساختمان‌های ستاد و چندمستأجره، آزمایشگاه و کارگاه نمونه‌سازی ارائه کرد.

محمد کریم الدینی، معاون فناوری پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز ضمن ارائه گزارشی از چگونگی روند ارائه خدمات، تعامل با دانشگاه‌های استان از طریق ایجاد مراکز رشد اقماری و همچنین مدل توسعه مرکز نوآوری پارک، به تعدادی از دستاوردها و موفقیت‌های واحدهای فناور در مرکز رشد و پارک اشاره کرد.

گفتنی است، نیسی از بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری استان مرکزی بازدید کرد و از نزدیک با زمینه و گستره فعالیت‌های این پارک و تعدادی از واحدهای فناور آشنا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010119

وب گردی

وب گردی