تشریح فعالیت‌های پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد در سال جاری/ برگزاری جشنواره شیخ طبرسی در نیمه دوم آبان‌ماه

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری سومین دوره جشنواره شیخ طبرسی در نیمه دوم آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

عبدالمجید طالب تاش رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این پژوهشکده در سال جاری اظهار کرد: در پژوهشکده قرآن و عترت، سه گروه پژوهشی تحت عنوان مطالعات قرآنی، مطالعات حدیثی و مطالعات تطبیقی فعالیت دارند؛ این پژوهشکده با توجه به نگاه تحول‌گرایانه دانشگاه آزاد اسلامی، اقدامات خود را در این سه گروه پژوهشی ادامه خواهد داد.

وی افزود: برای هر گروه پژوهشی، 5 عضو هیئت علمی جذب شده‌اند که فعالیت های خود در حوزه تالیف و تدوین کتاب، نشست های تخصصی و همایش های علمی را انجام می دهند؛ این موضوع نوید‌بخش آینده‌ای روشن برای این پژوهشکده است.

طالب تاش ادامه داد: در پژوهشکده قرآن و عترت، تاکنون ۵ عنوان کتاب در حوزه های قرآنی و عرفانی به چاپ رسیده است؛ فصلنامه‌ای تحت عنوان صحیفه نوین در دست چاپ قرار گرفت که وزارت علوم حدود 1 ماه قبل رتبه علمی و پژوهشی را به آن اعطا کرد. این فصلنامه، تنها فصلنامه مطالعات تاریخی، حدیثی و قرآنی کشور محسوب می شود که دارای رتبه علمی و پژوهشی است.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: همچنین دو فصلنامه «زبان دین» و «عترت پژوهشی» با رویکرد علمی و پژوهشی، در آینده ای نزدیک از سوی پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به جشنواره دو سالانه شیخ طبرسی اذعان داشت: سومین دوره این جشنواره در نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد؛ این جشنواره به گزینش آثار قرآنی اعضای هیات علمی و روحانیون دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد.

طالب تاش خاطرنشان کرد: روحانیون و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی می توانند آثار قرآنی خود را از جمله پایان نامه، مقاله، کتاب و طرح پژوهشی در بازه زمانی اعلام شده به پژوهشکده ارسال کنند. آثار برگزیده در سومین جشنواره شیخ طبرسی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010142

وب گردی

وب گردی