به‌روزرسانی جدید سامسونگ ناامن است

مشکلات امنیتی آپدیت جدید سامسونگ برای تلفن‌های همراه هوشمندش، ناامنی اطلاعاتی بیش از ۱۰ میلیون کاربر را با خود به همراه آورده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بیش از ۱۰ میلیون کاربر سامسونگ، طی روزهای گذشته از طریق اعلام عمومی این کمپانی کره ای به‌روزرسانی رابط کاربری تلفن های همراه خود را آغاز کرده اند؛ عملی که می‌تواند برای کاربران گران تمام شود.

«آلکسژ کوپرینز»، متخصص امنیت فضای خصوصی تلفن های همراه، در این رابطه می گوید این به‌روزرسانی دارای باگ های امنیتی زیادی است؛ هر چند این ایراد ها و باگ ها به طور مشخص قابل رویت نیستند؛ اما این ایرادهای امنیتی، می توانند مشکلات زیادی را برای کاربران تلفن های همراه سامسونگ ایجاد نمایند.

تمامی این مشکلات در واقع از سوی اپلیکیشنی تایید شده توسط گوگل و سامسونگ شروع می شود که البته همچنان می توان آن را از طریق گوگل پلی دریافت کرد و این موضوع کمی عجیب است.

در هنگام راه اندازی این برنامه، طبق قوانین، به شما قولی مبنی بر به‌روزرسانی های گرافیکی جدید و بهبود عملکرد تلفن همراهتان داده می شود و این اتفاق برای شما رخ خواهد داد که می تواند بسیار راضی کننده باشد؛ اما مشکلات از جایی آغاز می شوند که این اپلیکیشن تایید شده، صفحاتی را خود به خود برای شما بارگذاری خواهد کرد و به سمت چند وب‌سایت زرد هدایتتان می‌کند. علاوه بر این موضوع، تلفن همراهتان ممکن است شروع به دانلود برنامه هایی غیرضروری کند که می توانند حاوی ویروس های اینترنتی در راستای آسیب رساندن به تلفن همراه شما باشند!

بر اساس استاندارهای ایمنی سامسونگ، وجود ایرادی امنیتی در این حد و اندازه، قابل قبول نبوده و بهتر است این شرکت هر چه سریع تر به فکر چاره برای رفع این مشکلات باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010144

وب گردی

وب گردی