۳ سهمیه المپیک در انتظار جودوی ایران

جودوی ایران شانس کسب ۳ سهمیه را برای المپیک ۲۰۲۰ دارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، جودوی ایران این روز‌ها درگیر برنامه‌ریزی برای کسب سهمیه المپیک توکیو است و در این بین به علت برخی مشکلات، تیم ملی جودو توانایی حضور در تمام رقابت‌های بین‌المللی را ندارد.

در حال حاضر سعید مولایی با امتیاز ۲۲۳۳ در رده دوم رنکینگ المپیکی وزن -۸۱ کیلوگرم قرار دارد و تقریبا از همین حالا حضورش در المپیک ۲۰۲۰ را قطعی کرده است.

در وزن -۷۳ کیلوگرم هم محمد محمدی بریمانلو در رده ۲۵ قرار گرفته با حضور در چند تورنمنت و کسب امتیاز می‌تواند شرایط خود را در رنکینگ بهبود ببخشد.

اما در سنگین وزن جواد محجوب پس از مصدومیت شدیدی که از ناحیه رباط صلیبی داشت، مسابقات زیادی را از دست داد و در حال حاضر در رده ۶۰ رنکنیگ المپیکی وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم است و غیبت او در رقابت‌های پیش رو می‌تواند جایگاه او را بیش از پیش به خطر بیندازد.

جودوی ایران در دوره گذشته المپیک سعید مولایی و جواد محجوب را در اختیار داشت که با عملکرد بسیار ضعیف خیلی زود ریو را ترک کردند، اما برای المپیک توکیو هنوز سه جودوکار کشورمان شانس دارند.

با توجه به برنامه مسابقات فدراسیون جهانی جودو و محدودیت‌های جودوی ایران، کسب سه سهمیه المپیک بسیار سخت است، اما رسیدن به این مهم غیرممکن نخواهد بود.

با اینکه مولایی تا حد زیادی المپیکی شدن خود را قطعی کرده، اما قرار است در گرندپریکس زاگرب هم روی تاتامی برود تا امتیاز‌های خود را بیشتر کند. محمد بریمانلو هم به رقابت‌های اوپن قزاقستان اعزام شده، اما جواد محجوب هنوز شرایط مشخصی ندارد.

باید منتظر ماند و دید در نهایت جودوی ایران با چند نماینده در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر خواهد شد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1010152

وب گردی

وب گردی