تصویب 183 طرح پژوهشی محققان کشور در گام نخست حمایت از پژوهشگران

کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تازگی یکصد و 83 طرح پژوهشی را به تصویب رسانده تا به زودی این طرح ها وارد فاز اجرایی شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یکصد و 83 طرح پژوهشی محققان کشور برای حمایت تایید شد. پژوهشگران، اعضای هیات علمی مراکز علمی و محققان از سراسر کشور طرح های کاربردی خود در حوزه های مختلف علم و فناوری را به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال می کنند تا در صورت تایید برای اجرا حمایت شود. این طرح ها بر اساس حوزه علمی به کارگروه مربوطه ارجاع داده می شود و در نهایت نیز به کمیته تخصصی می رود تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

کمیته تخصصی صندوق هر ماه در جلسات خود بررسی مربوط به طرح ها را انجام می دهد و در آخرین جلسه این کمیته 93 رساله دکتری، 21 طرح پسا دکتری و 69 طرح پژوهشی محققان از استان های مختلف تایید شد. این طرح های تصویب شده برای حمایت از حوزه های مختلف علمی هستند. این طرح ها شامل 20 طرح پزشکی، 14 طرح علوم انسانی و اجتماعی، 13 طرح علوم دامی، دامپزشکی و شیلات، 37 طرح کشاورزی و منبع طبیعی، 11 طرح میان گروهی، 29 طرح فنی و مهندسی، 28 طرح محیط زیست، 2 طرح مدیریت و علوم اقتصادی، 3 طرح فیزیک و ریاضی و 2 طرح هنر و معماری است.

این حمایت مادی و معنوی است تا مسیر پژوهش محققان را هموار کند. سقف حمایت مادی هر طرح هم بر اساس نیاز و تجهیزات مورد استفاده آن متفاوت است.

بر اساس این گزارش، 22 کارگروه علمی در حوزه های مختلف همچون پزشکی، هوا و فضا، علوم پایه، معارف، هنر و سلامت و محیط زیست در صندوق فعال هستند تا با حمایت از محققان کشور در هر یک از زمینه های علمی زمینه توسعه تحقیقات آنها را فراهم کنند. تحقیقاتی که در نهایت رونق فعالیت ها و پیشرفت را برای کشور همراه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010164

وب گردی

وب گردی