برگزاری اردوی تربیتی‌ و‌ فکری برای تشکل‌های دانشجویی واحد ارومیه/ 16 کرسی آزاد اندیشی در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه از برگزاری اردوی تربیتی، فکری و تشکیلاتی برای تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی این واحد در تابستان امسال خبر داد.

کاظم یکانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت و گو خبرنگار گروه‌ دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت های فرهنگی واحد ارومیه در تابستان و برگزاری اردوهای دانشجویی اظهار کرد: معاونت فرهنگی واحد ارومیه، اردوی تربیتی، فکری و تشکیلاتی برای تشکل ها و کانون های دانشجویی برگزار خواهد کرد؛ محوریت اصلی این اردو، تربیت نیروی تشکیلاتی و تراز انقلاب اسلامی برای دانشگاه است.

وی افزود: در واقع دانشجویان طی این اردو یاد می گیرند که چگونه در سطح دانشگاه کار تشکیلاتی انجام دهند و نقش آفرین باشند؛ همچنین راهکارهای عملی را برای ایفای نقش در تشکل های سیاسی و فرهنگی می آموزند.

یکانی ادامه داد: برگزاری اردوهای جهادی از دیگر برنامه های فرهنگی واحد ارومیه است که هرسال برگزار می‌شود؛ در این اردوهای جهادی، دانشجویان واحد ارومیه به مناطق مرزی اعزام می شوند و فعالیت های عمرانی، پزشکی و دامپزشکی انجام می دهند. همچنین تعدادی از استادان پزشکی و دامپزشکی نیز همراه با دانشجویان اعزام می شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد ارومیه گفت: برگزاری این اردوها نیازمند بودجه زیادی است که خوشبختانه خیرین دانشگاهی، هزینه اردوهای جهادی واحد ارومیه را تامین می کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های هیئت دانشجویی واحد ارومیه تصریح کرد: هیئت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه توانسته است جایگاه مناسبی را در دانشگاه پیدا کند؛ آخرین و مهم ترین فعالیت این هیئت، برگزاری مراسم شب های قدر بود که جمع زیادی از مردم شهر ارومیه در آن حضور داشتند.

یکانی درباره برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اذعان داشت: سال گذشته 8 کرسی آزاد اندیشی در واحد ارومیه برگزار شد که بازخورد مثبتی در میان دانشجویان داشت؛ به دنبال این هستیم که امسال 16 کرسی آزاد اندیشی را در حوزه مسائل اعتقادی، دینی و عقیدتی برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد ارومیه تاکید کرد: گسترش کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه، باعث شد که به آموخته های دانشجویان افزوده شود؛ همچنین به شبهات و دغدغه های فکری آن ها پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010166

وب گردی

وب گردی