مراسم اختتامیه سال تحصیلی زبان و ادبیات فارسی در بلغارستان/ترویج زبان فارسی

در مراسمی در رایزنی فرهنگی کشورمان دربلغارستان،گواهینامه پایان سال تحصیلی فراگیران زبان و ادبیات فارسی در بلغارستان اهدا و ازفارسی آموزان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمیدرضا آزادی، رایزن فرهنگی کشورمان گفت: از فارسی آموزان رایزنی فرهنگی در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته آزمون پایان دوره به عمل آمد و در مراسمی گواهینامه های فراگیران زبان فارسی اهدا شد.

وی در ادامه گفت: هر سال تحصیلی در رایزنی فرهنگی شامل 2 ترم 5/4 ماهه است که با ثبت نام از متقاضیان در اواخر شهریور آغاز می شود. ترم اول از اوایل مهرماه تا اواسط بهمن و ترم دوم از اوایل اسفند تا اواسط تیرماه به طول می انجامد.

آزادی افزود: برگزاری دوره های زبان فارسی با حمایت بنیاد سعدی برگزار می شود و رایزنی فرهنگی در واقع مکمل دوره های زبان فارسی در بخش ایران شناسی دانشگاه صوفیه است. بخش ایران شناسی، آموزش زبان فارسی به دانشجویان را بر عهده دارد و رایزنی فرهنگی مسئول برگزاری دوره های آزاد زبان فارسی برای علاقمندانی است که اغلب شاغل هستند و در ساعات دانشگاه امکان فراگیری زبان فارسی را ندارند.

در این جلسه، اساتید زبان فارسی و زبان آموزان، در یک گفتگوی صمیمانه با رایزن فرهنگی، نظرات خود را در مورد کلاس های زبان فارسی بیان داشتند. وی ضمن خرسندی از برگزاری کلاس های زبان فارسی در رایزنی فرهنگی اظهار امیدواری کردند، شرایطی مهیا گردد تا بتوانند از کشورمان بازدید کنند.

آزادی، نماینده بنیاد سعدی و رایزن فرهنگی کشورمان در پایان با تقدیر و تشکر از اساتید و زبان آموزان، اهتمام وی را در ترویج زبان فارسی ستود و اعلام کرد رایزنی فرهنگی سعی دارد با بهره گیری از سایر روش های آموزشی، یادگیری زبان فارسی را تسهیل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010175

وب گردی

وب گردی