برداشت جو از اراضی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از برداشت 50 تن جو از 10 هکتار از زمین های مزرعه آموزشی و تحقیقاتی واحد شهرکرد برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد شهرکرد، مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور کسب درآمدهای خارج از شهریه و تحقق سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی در افزایش درآمدهای غیر شهریه ای، برای نخستین بار 10هکتار از زمین های زراعی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه به زیر کشت جو رفت که خوشبختانه موفق شدیم بیش از 50 تن جو مرغوب برداشت کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد دارای مزرعه ای به وسعت 55 هکتار و گاوداری 120 رأس گاو شیری است، جو برداشت شده به منظور تأمین خوراک مورد نیاز دام های موجود در گاوداری دانشگاه و مازاد آن در چارچوب قوانین دانشگاه به فروش می رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: با کشت جو، گندم و یونجه در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه، علاوه بر تأمین خوراک دام های موجود، کاهش هزینه ها و صرفه جویی را به دنبال خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با استفاده از روش های جدید و به صورت ارگانیک، پیش بینی می شود میزان برداشت در سال های آتی افزایش چشم گیری داشته باشد، افزود: در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد سعی شده با روش های سنتی و بدون استفاده از سموم شیمیایی نسبت به دفع آفات اقدامات لازم صورت گیرد و محصولات برداشت شده کاملاً ارگانیک و طبیعی باشند.

نیکخواه در پایان تصریح کرد: امسال تاکنون بیش از 7 تن یونجه خشک و پرس شده از 4 و نیم هکتار، 50 تن جو مرغوب از 10 هکتار و 2 تن گلبرگ گل محمدی از یک هکتار اراضی مزرعه دانشگاه برداشت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010179

وب گردی

وب گردی