رشد بیش از ۲۵۰۰ درصدی مشارکت مردمی در بازسازی عتبات/ استان‌های پیشرو کدامند؟

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌ها بیش از سقف تعهدات خود در بازسازی عتبات مشارکت داشته‌اند، گفت: سال گذشته شاهد رشد ۲ هزار و ۵۴۰ درصدی میزان مشارکت یکی از استان‌ها در بازسازی عتبات بودیم.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با اشاره به افزایش میزان مشارکت‌های مردمی برای بازسازی عتبات مقدسه عراق گفت: سال گذشته با وجود تورم و افزایش هزینه‌ها، به نظر می‌رسید که میزان مشارکت‌های مردمی کمتر از گذشته باشد، اما مردم انقلابی کشورمان با تدبیر گاهی نیز فراتر از برنامه‌های پیش‌بینی شده حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات سال گذشته با وجود نامناسب بودن فضای اقتصادی پیشرفت قابل توجهی داشت،گفت: مشارکت برخی از استان‌ها فراتر از حد انتظار بود تا جایی که بعضی از استان را می‌توان استان‌های برتر در جذب مشارکت‌های مردمی دانست.

افضلی با بیان اینکه استان ایلام از نظر مشارکت در تأمین کالاهای مورد نیاز بیشترین مشارکت را نسبت به تعهدات خود داشت، گفت: پس از استان ایلام، استان‌های سیستان‌ و بلوچستان، قم، هرمزگان، بوشهر، تهران، خراسان‌جنوبی و چهارمحال و بختیاری قرار دارند که هر کدام در حوزه‌های مختلف مشارکت خوبی داشته‌اند. به طوری که استان قم در حوزه بانوان و هرمزگان در حوزه عمومی بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات داشته است تا جایی که سال گذشته شاهد رشد ۲ هزار و ۵۴۰ درصدی میزان مشارکت‌ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سعی کردیم در برنامه نشان محبت از خیران حرم‌ساز در استان‌های مختلف تقدیر کنیم، گفت: با مشارکت مردم عزیز و معتقد کشورمان صحن حضرت زهرا (س) در حرم علوی رو به اتمام است و امیدواریم همچنان این حمایت و‌مشارکت‌ها ادامه داشته باشد تا صحن عقیله بنی هاشم (س) در جوار حرم امام حسین (ع) نیز تکمیل شود.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه توسعه عتبات مقدس عراق توفیقی است که نصیب ایرانیان شده است، گفت: علاقه‌مندان به کمک به بازسازی عتاب می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری *۲۳۳# اقدام کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1010203

وب گردی

وب گردی