حمایت از شرکت های  دانش بنیان‌ها در استان ها شتاب می گیرد

نشست‌های پرسش و پاسخ و جلسات رایگان مشاوره حضوری یکی از اقدامات برای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان است. با توجه به ضرورت آشنایی این شرکت‌ها با موضوعات مختلف و مرتبط با فعالیت‌هایشان، برگزاری این نشست‌ها علاوه بر استان تهران در سایر استان ها نیز آغاز شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمات توانمندسازی و تجاری سازی را به منظور تقویت و توسعه کسب و کار به شرکت های دانش بنیان ارائه می دهد.

یکی از خدمات مهم در این راستا برگزاری نشست های پرسش و پاسخ به منظور آشنایی با سازوکارهای اجرایی دستگاههای مختلف، آشنایی با مهارت های بنگاه داری، پاسخ به سوالات، رفع ابهامات و چالش های شرکت‌های دانش‌بنیان است که تا کنون در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از 50 نشست در موضوعات مختلف برگزار شده است. برگزاری این نشست ها محدود به استان تهران بود اما با حمایت مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان این امکان برای سایر استان ها نیز فراهم شده است تا با برگزاری نشست های مختلف فعالیت شرکت ها را با رفع ابهامات و پرسش های آنها گسترش دهند.

در این راستا نخستین نشست پرسش و پاسخ استانی در شهر شیراز با موضوع تکمیل اظهارنامه مالیاتی و معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری امروز برگزار خواهد شد و اعضای شرکت های دانش بنیان می‌توانند از تخفیف 100 درصدی حضور در این نشست ها استفاده کنند.

نشست های پرسش و پاسخ در حوزه‌های مختلف همچون حقوقی، مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و گمرک و واردات در سایر استان ها به صورت مداوم و رایگان به منظور توانمند سازی کسب و کارهای دانش بنیان و فناور برگزار می شود. پیش از این نیز مرکز مشاوره استانی به منظور ارائه مشاوره حضوری به شرکت های دانش بنیان در استان اصفهان و فارس با حمایت مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان راه اندازی شده است.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از لیست نشست های پرسش و پاسخ به سایت www.bizservices.ir مراجعه کنند و از این طریق ثبت نام کنند.

کد خبر: 1010209

وب گردی

وب گردی