دانشگاه آزاد واحد اراک، شهرک سالمندان تاسیس می‌‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: شهرک سالمندان دانشگاه آزاد اراک علاوه بر خدمات‌‌رسانی، منجر به ایجاد زمینه‌‌ای مناسب برای پژوهش در زمینه سالمندی و دوران پیری خواهد شد.

عباسعلی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تغییر الگوهای سنتی تدریس و همگام‌سازی با دانشگاه‌‌های مطرح دنیا گفت: آموزش بستگی به محتوای مصوب شورای عالی برنامه‌‌‌‌‌‌ریزی دارد. اگر بخواهیم رویکردی را تغییر دهیم و با سیستم‌‌‌های نوین تدریس در دنیا پیش‌رویم؛ هیچ راهی ندارد جز اینکه محتوای آموزشی را به‌‌روز کرده و از آموزش‌‌‌های تئوری صرف خارج شویم. برای تحقق این امر باید به سمت سیستم پژوهش‌‌‌‌های کاربردی حرکت کنیم تا بتوانیم در زمینه حل مسائل کشور گام برداریم.

وی افزود: متاسفانه سرفصل‌‌‌‌‌ها و منابعی که امروز در دانشگاه‌‌های ما تدریس می‌‌‌‌شود به روز نیست. اگر چه تا حدی اختیارات لازم برای ایجاد تغییرات به استاد و گروه آموزشی داده شده؛ اما واقعیت این است که بسیاری از استادان ما در زمینه بروز خلاقیت و تغییر در محتوای دروس وارد نشدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: بهتر است در جهت همگام‌‌سازی با علوم روز دنیا، سرفصل‌‌‌ها هر 5 سال یکبار تغییر کرده و مورد بازنگری قرار گیرند. به طور قطع، هرچه که محتوای آموزشی در دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ما با نیازهای جامعه مرتبط باشد فارغ‌‌‌‌التحصیلانی کارآمد برای حل مسائل و چالش‌‌‌‌های موجود در جامعه خواهیم داشت.

حیدری درباره ایجاد رشته‌‌های جدید و میان رشته‌‌‌‌‌‌‌ای در دانشگاه آزاد اراک یادآور شد: دانشگاه آزاد اراک در رامسر یک مجتمع 40 هزار متری دارد. در حاضر درصددیم یک شهرک سالمندان در مجتمع تفریحی واحد اراک در رامسر تاسیس کنیم که اقتضای راه‌اندازی این شهرک تنها جایی مختص به سالمندان نیست بلکه با توجه به بالا رفتن سن سالمندی در کشور، درصددیم تا رشته‌‌هایی مختص به سالمندان را در جوار این مجموعه ایجاد کنیم.

وی متذکر شد: در کنار ایجاد شهرک سالمندان در رامسر، درصددیم رشته‌‌هایی مرتبط با سالمندی، مثل پرستاری و روان‌‌شناسی سالمندی را ایجاد کنیم. این امر اتفاقی بی‌‌‌نظیر برای اولین‌بار در کشور خواهد بود. برای ایجاد این رشته‌‌ها با واحد رامسر توافق و همکاری مشترک خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: آنچه مسلم است، شهرک سالمندان دانشگاه آزاد اراک علاوه بر خدمات‌‌رسانی منجر به ایجاد زمینه‌‌ای مناسب برای پژوهش در زمینه سالمندی و دوران پیری خواهد شد. در این شهرک یک زوج سالمند هم می‌توانند اقامت کنند و از تمام امکانات رفاهی و درمانی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010222

وب گردی

وب گردی