اختتامیه جشنواره سراسری «روایت فتنه» در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود

دبیر اولین جشنواره سراسری هنر، ادبیات و پژوهش «روایت فتنه» گفت: اختتامیه این جشنواره 23 تیر در ساختمان علوم پایه واحد علوم و تحقیقات با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا آبدار دبیر اولین جشنواره سراسری هنر، ادبیات و پژوهش «روایت فتنه» درباره این جشنواره گفت: فراخوان این جشنواره در پنج حوزه ارائه مقاله، شعر، خاطره نویسی، طراحی پوستر، خلاصه نویسی ( از کتاب کف خیابون نوشته استاد حدادپور جهرمی) در بهمن 97 اعلام شده است.

وی افزود: از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ اﻫﺪاف این ﺟﺸﻨﻮاره ﺗﺒﯿﯿﻦ و ﺗﺤﻘﻖ اﻧﺪﯾﺸﻪ‌ﻫﺎی ﺣﻀﺮت اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ(ره) و ﺣﺮﮐﺖ در ﻣﺴﯿﺮ منویات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈّﻢ رﻫﺒﺮی ﻣﺪﻇﻠّﻪ اﻟﻌﺎﻟﯽ در ﻟﺰوم ﺑﺼﯿﺮت اﻓﺰاﯾﯽ و دﺷﻤﻦ ﺷﻨﺎﺳﯽ، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺑﻨﯿﻪ ﺳﯿﺎﺳﯽ در ﺣﻮزه اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ و رﺷﺪ ﺑﺼﯿﺮت در ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ، ﺗﺮوﯾﺞ و ارج نهادن به آثار هنری، ادﺑﯽ و ﻣﮑﺘﻮب داﻧﺸﮕﺎﻫﯿﺎن در زﻣﯿﻨﻪ ﺑﺼﯿﺮت، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و ﭘﺪﯾﺪآورﻧﺪﮔﺎن آﺛﺎر ﺑﺮﺗﺮ ﺑﺼﯿﺮﺗﯽ؛ ﺗﻘﺪﯾﺮ، ﺗﻘﻮﯾﺖ و ﺣﻤﺎﯾﺖ از اﯾﺸﺎن ،ﮔﺴﺘﺮش ﺣﻮزه ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﭘﮋوﻫﺶ در ﺧﺼﻮص ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار در ﺗﺎرﯾﺦ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ، اﯾﺠﺎد اﻧﮕﯿﺰه در ﺻﺎﺣﺒﺎن اﯾﺪه ﻫﺎی ﻧﻮ، ﮐﺎرﺑﺮدی و ﺧﻠّﺎق در ﺣﻮزه اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ بوده است.

آبدار گفت: واژه «فتنه» عموماً تداعی‌گر سلسله تدابیر و اقداماتی است که به منظور ایجاد تفرقه و نفاق میان دو فرد و یا اجتماع انجام می‌شود. بر این اساس می‌توان، اقدامات داخلی و خارجی در جهت به هم زدن وحدت دینی و ملی افراد جامعه را که نهایتاً به آشوب و تخریب می انجامد، «فتنه» نامید.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درباره فتنه در دیدار دانشجویان و همچنین با اشاره به سخن امام علی(ع) در این باره، گفت: این جشنواره در سطح ملی و با همکاری کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توسط معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار در حال برگزاری است.

آبدار گفت: از بهمن 97 دبیرخانه دائمی این جشنواره به همت معاونت فرهنگی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات و پژوهشکده نوآوری و فناوری در واحد علوم و تحقیقات دایر شد، مهلت ارسال آثار تا پایان اسفند 97 بود، در مجموع تعداد 130 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و داوری آثار تا پایان فروردین انجام و 24 اثر برگزیده شد.

عضو سابق شورای فرهنگی واحد علوم و تحقیقات افزود: اختتامیه این جشنواره یکشنبه 23 تیرماه ساعت 14:30 در سالن علامه طباطبایی ساختمان علوم پایه واحد علوم و تحقیقات با حضور صاحب نظران این حوزه و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010223

وب گردی

وب گردی