برپایی موکب خدمات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مسئول کادر پزشکی خادمین اربعین انجمن اسلامی دانشجویان شهید بهشتی گفت: خادمین دانشجوی موکب در بازه زمانی یک هفته‌ای یعنی از 18 تا 26 مهرماه به زائرین امام حسین(ع) خدمت می‌کنند.

الهه نیک‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نخستین دوره حضور خادمین دانشگاه شهید بهشتی در کربلا، اظهار کرد: دانشجویان سه رشته تحصیلی پزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی برای خادمی اربعین در موکب انجمن اسلامی دانشگاه بهشتی ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول کادر پزشکی خادمین اربعین انجمن اسلامی دانشجویان شهید بهشتی اضافه کرد: دانشجویان خادم از دو طریق هوایی و زمینی اعزام و در موکب درمانی دانشگاه به عمود 1120 خدمت خواهند کرد.

وی درباره بازه زمانی خدمت دانشجویان و فعالیت موکب ابراز کرد: خادمین دانشجوی موکب در بازه زمانی یک هفته‌ای یعنی از 18 تا 26 مهرماه به زائرین امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

نیک‌پور با تأکید بر اولویت اعزام دانشجویان رشته‌های پیراپزشکی عنوان کرد: علاوه بر رشته‌های ذکر شده، دانشجویانی که دوره‌های ماساژ و پانسمان را گذرانده باشند، می‌توانند برای تکمیل کادر پزشکی خادمی اقدام کنند.

این فعال دانشجویی درباره حوزه فعالیت خادمین اضافه کرد: دانشجویان رشته فیزیوتراپی بیشتر کارهای ماساژ و پانسمان را انجام می‌دهند و دانشجویان پرستاری در توزیع دارو و کمک به پزشکان فعالیت می‌کنند. دانشجویان رشته پزشکی نیز کارهای تخصصی پزشکی و درمانی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: از سایر دانشجویان داوطلب نیز در تکمیل کادر خادمی برای کارهای پذیرایی، انتظامات و تدارکات استفاده خواهد شد.

نیک‌پور به محدود بودن ظرفیت ثبت‌نام خادمین انجمن اسلامی دانشگاه بهشتی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، تعداد 25 دانشجوی پسر و 25 دانشجوی دختر به موکب اعزام خواهد شد.

مسئول کادر پزشکی خادمین اربعین انجمن اسلامی دانشجویان شهیدبهشتی درخصوص هزینه‌های این موکب ابراز کرد: هزینه رفت‌و آمد دانشجویان برعهده خودشان است که می‌توانند در دو قسط هزینه را پراخت کنند. مابقی هزینه‌ها از طریق دانشگاه و کمک‌های خیرین جمع‌آوری می‌شود.

وی استقبال دانشجویان برای خادمی اربعین را بی‌نظیر دانست و گفت: استقبال دانشجویان به طور ویژه دانشجویان دختر برای ثبت نام و حضور در موکب بی‌نظیر بوده است؛ اما برای تکمیل کادر درمانی آقا با استقبال کمتری مواجه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010231

وب گردی

وب گردی