استفاده حداکثری از ظرفیت جامعه ایثارگران در جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 20 درصد از هزار نفری که قرار است جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شوند، به جامعه ایثارگران اختصاص دارد.

حسین نصیرزاده رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره استفاده از ظرفیت دانشجویان شاهد و ایثارگر در اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مطابق با قانون جامعه ایثارگران، 20 درصد از ظرفیت جامعه شاهد و ایثارگر را می توان در جذب اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاهی استفاده کرد.

وی افزود: باتوجه به این ظرفیت جذب، از میان نخبگان علمی جامعه ایثارگری متناسب با رشته های مورد نیاز دانشگاه، توانایی داریم فرآیند جذب اعضای هیئت علمی را به خوبی انجام دهیم. امسال نیز 20 درصد از هزار نفری که قرار است که جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شوند، به جامعه ایثارگران اختصاص دارد.

نصیرزاده ادامه داد: در حوزه نخبه پروری، در تمامی واحدهای دانشگاهی در مقاطع ارشد و دکتری، بررسی های دقیق انجام خواهد شد تا اعضایی از جامعه ایثارگران که توانایی ارتقا دارند شناسایی شوند و در جشنواره ایثار که مربوط به معرفی نخبگان علمی دانشگاه است، با وضعیت مطلوبی به رقابت بپردازند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به 800 نفر از جامعه ایثارگران در واحدهای سراسر کشور انتخاب شدند و از این تعداد، 18 نفر برای حضور در جشنواره ایثار به بنیاد شهید معرفی شدند. امسال نیز به دنبال شناسایی افراد و تقویت علمی آن در حوزه نخبه پروری هستیم تا از ظرفیت عظیم ایثارگران برای دانشگاه تراز انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی با اشاره به محورهای جشنواره ایثار اذعان داشت: در جشنواره ایثار، از میان نخبگانی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری افرادی انتخاب خواهند شد؛ شناسایی افراد، متناسب با آیین نامه شناسایی نخبگان از واحدهای دانشگاهی شروع می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010242

وب گردی

وب گردی