مدیر عامل «بی ام و» استعفا داد

مدیرعامل «بی ام و» به علت مشکلاتی که اخیرا گریبان‌گیر این شرکت خودروساز بزرگ شده است، این کمپانی را ترک خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «هارالد کروگر» مدیر عامل شرکت خودروسازی «بی ام و» آلمان در پی کاهش فروش محصولات این شرکت طی ۴ سال اخیر، استعفای خود را تقدیم هیئت مدیره خودروساز آلمانی کرد و حالا بی ام و باید به دنبال جانشینی برای کروگر باشد.

روابط عمومی شرکت بی ام و اعلام کرد کروگر ۵۳ ساله که قراردادش با این شرکت تا ماه آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی معتبر است، علاقه ای به ادامه کار خود پس از پایان قراردادش با یکی بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان از نظر ارزش سهام نداشته و به فعالیت خود در این شرکت پایان خواهد داد.

دلیل اصلی این اتفاق نیز از دست دادن بازار خودروهای لوکس که شامل خودروهای سدان لوکس شرکت بی ام و و شرکت های زیرمجموعه لوکس این کمپانی به مانند رولز رویس انگلستان می باشد، عنوان شده است. البته کمپانی آلمانی بازارهای شاخص دیگری را نیز از دست داده است که از جمله آن می توان به بازار خودروهای الکتریکی اشاره کرد؛ به طوری که فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی شرکت بی ام و در ماه های اخیر با کاهش چشمگیری روبرو بوده است.

کروگر که از سال ۲۰۱۵ به عنوان مدیرعامل در بی ام و مشغول به کار بوده است، نتوانست شکست های کمپانی آلمانی مانند فروش بسیار پایین خودروی تمام برقی i3 و ناکامی خودروی سری ۷ این کمپانی در رقابت با سدان لوکس S کلاس مرسدس بنز را جبران کند و رقابت در بازارهای اروپایی و آمریکای شمالی را کاملا به رقبای خود واگذار کرد.

کمپانی بی ام و با ارزش تقریبی ۶۲ میلیارد دلار، همچنان با این که سقوط سهام را تجربه کرده است، چهارمین شرکت خودروسازی با ارزش جهان به شمار می رود و مالکیت دو خودروساز بزرگ انگلیسی رولز رویز و مینی را بر عهده دارد. علاوه بر این موضوع، شرکت آلمانی یکه تاز طراحی موتور برای خودروهای روز جهان است و سایر کمپانی ها نیز از تکنولوژی ساخت موتورهای بی ام و بهره می برند. برای مثال می توان به موتور THP165 اشاره کرد که روی خودروی پژو ۲۰۰۸ مونتاژ ایران‌خودرو قرار دارد و یکی از بهترین موتورهای ۴ سیلندر تولید شده مدرن در جهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010256

وب گردی

وب گردی