رفع چالش ها با اجرای ساختاری منظم و راهگشا در محیط دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر تدوین و اجرای ساختاری منظم، قانونمند و راهگشا برای دانشگاه گفت: باید به صورت جدی و ساختارمند با استفاده از تجارب گذشته برای رفع چالش تلاش کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی این استان با اشاره به آمار و عملکرد دانشگاه استان در سال 97 و سه ماهه اول سال 98، خدمت گذاری در دانشگاه را افتخار و فرصتی مغتنم در قبال التزام عمیق و قلبی همه اعضاء به دانشگاه دانست و اظهار کرد: در طول این مدت حضور در سمت مسئول استان، هیچ تصمیمی در دانشگاه اتخاذ و عملیاتی نشده است مگر با نیاز سنجی، بنا برضرورت، مشورت و بررسی کامل تمامی جوانب و مسائل مربوط به دانشگاه.

عبدالهی با تأکید بر اینکه دانشگاه در تصمیم گیری ها و فعالیت خود تابع هیچ فرد و یا جناحی نبوده و تصمیمات براساس معیارها، موازین و مصالح دانشگاه اتخاذ شده است، عنوان کرد: در پایان هرسال و ابتدای سال جدید، برنامه ها و استراتژی دانشگاه با همفکری و هم افزایی مشخص و اعلام شده است و در طول سال نیز حرکت علمی، پژوهشی وآموزشی دانشگاه مطابق با چشم انداز اعلام شده صورت گرفته است.

وی با تأکید بر برخورد جدی با هرگونه بی نظمی توصیه کرد: مدیران استانی با سعه صدر در مقابل برخی بی نظمی ها و کم کاری ها در ابتدا با روی خوش و رأفت، سپس تذکر شفاهی، مرحله سوم اتمام حجت کتبی و در آخر نیز برخورد قانونی نمایند.

عبدالهی با اشاره به در پیش بودن ثبت نام دانشجویان بدون آزمون تشریح کرد: دانشگاه های استان به صورت هماهنگ و با انتخاب ساز و کار مشترک و اثرگذار، با بهره گیری از تمامی ظرفیت های تبلیغی اعم از مجازی و محیطی، نسبت به معرفی صحیح و علمی توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی استان اقدام و برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو اقدام کنند.

وی با بیان اینکه راهکارهای تأمین منابع مالی در استان کمتر از حد توان و ظرفیت دانشگاه است بر فعالیت بیشتر در این خصوص تأکید و تصریح کرد: در بخشنامه سازمان مرکزی حداقل به 8 مورد راهکار مهم این موضوع به صراحت اشاره شده که در استان بوشهر تنها 2 راهکار شهریه و فعالیت های اقتصادی دانش بنیان در حال انجام است و موارد دیگر مغفول واقع شده است و باید به صورت جدی و ساختارمند با استفاده از تجارب گذشته در رفع چالش های مالی دانشگاه تلاش کرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید ساختاری منظم، قانونمند و راهگشا برای دانشگاه تدوین و اجرایی کرد و تمامی ارکان دانشگاه اعم از کارمند، دانشجو و هیأت علمی حساب ویژه ای برای نقش دانشگاه در برنامه های خود در نظر بگیرند، اعلام کرد: باید وظایف محوله برای هر فرد در دانشگاه مشخص شده و براساس تکریم، پیشگیری و کمک به رفع معضلات انجام شود.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه باید از فکر و اندیشه همگان در مدیریت امور بهره گرفت، گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) یکی از وظایف همگان به ویژه دانشگاه، امیدآفرینی است و باید تلاش کنیم تا با استفاده از وجهه مردمی دانشگاه، دانشگاهی اجتماعی در کنار مردم و برای رفع مشکلات جامعه ایجاد کرد.

عبدالهی با تأکید بر ایجاد رشته‌های جدید با سرفصل‌های متناسب با نیاز منطقه بر توسعه مدارس و آموزشکده های تخصصی تأکید و اذعان کرد: متناسب با سیاست‌ها و برنامه‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های استان استفاده و تحول را پیگیری کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1010260

وب گردی

وب گردی