روزنه امیدی از جنس «مدرسه امن»

بریتانیا در سال 2020 برای اولین بار مدارسی را خواهد دید که می تواند روزنه امیدی باشد برای جوانان متخلفی که در زندان ها به سر می برند. فرصتی بزرگ و متفاوت که می تواند آنها را به زندگی عادی و اجتماعی باز گرداند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جوانانی که در سنین پایین به زندان ها یا بازداشتگاه می روند، با معضلات بسیاری روبرو خواهند شد که باعث از دست رفتن بسیاری از فرصت های آنان می شود. فرصت آموختن و تحصیل یکی از آن ها است که ضررهای بسیاری برای جامعه و این افرادبه همراه دارد . در ادامه این گزارش به معرفی مدارس خاصی که به عنوان راهکاری برای کنار آمدن با این مشکل معرفی شده اند، می پردازیم.

سال آینده میلادی ( سال 2020) برای اولین بار در شهر «کنت» بریتانیا مدارسی خاص شروع به فعالیت خواهند کرد که به «مدرسه امن» مشهور شده اند. این مدارس فرصتی بزرگ برای جوانان متخلف حاضر در زندان ها به شمار می رود و با فراهم آوردن زمینه های متفاوت آنها را به زندگی عادی و اجتماعی باز خواهد گرداند.

مدرسه امن برای هر پسر یا دختر 12 تا 17 ساله ای که بازداشت شده باشد و یا محکوم به گذراندن مدت زمانی از عمر خود در زندان است، طی توانبخشی آموزشی بازگشت عادی به روند زندگی را فراهم می کند.

در این مدارس به جای زندانی یا بازداشت کردن این افراد کم سن و سال، آنان را تشویق می کنند برای امتحانات آماده شوند تا ساعات مورد نیاز آموزش را کامل کنند. بدین گونه اطمینان حاصل می شود که این افراد از دوره های آموزشی خود عقب نیافتاده و تحصیلات را تکمیل می کنند. در کنار تکمیل دوره تحصیل روی بعد اخلاقی این افراد نیز کار خواهد شد.

در حال حاضر جوانان از ساعت 7:30 در سلول های خود محبوس می شوند که مجریان این طرح در انگلستان امیدوارند تا با این طرح زمان کمتری را در تنهایی به سر ببرند.

مشکلات و محدودیت های موجود

آماری که از نظرسنجی سال 2016 ازسیستم های عدالت جوانان «Youth Justice System» در انگلستان منتشر شد کمی جای تامل دارد. کودکان در مؤسسات دولتی که مربوط به متخلفان می شوند در مقایسه با معمول 30 ساعته در هفته فقط 15 ساعت آموزش دریافت کردند. کمبود پرسنل و افزایش سطح خشونت‌ها مانع رسیدن به استانداردها شده اند و در برخی موارد، کودکان باید در صورت حضور در کلاس ها، وقتی که باید با همسالان خود بگذرانند را قربانی کنند.

این گزارش، روش های تدریس مورد استفاده سیستم های عدالت جوانان در سراسر انگلستان و ولز را تحلیل می کند.
این روش ها با تغییرات بوجود آمده در مدارس هماهنگ نیستند که همین مساله نگرانی جدی در مورد یادگیری «خواندن» بوجود آورده است. بسیاری از معلمان زندان ها در مورد نحوه درست تدریس «خواندن» نیز اطلاعات ندارند که این امر هم به جامعه و هم به این افراد کم سن و سال آسیب وارد خواهد کرد.

دادن فرصت دوم برای بازیابی زندگی

سازمان«Oasis Charitable Trust» از وزارت دادگستری که در حال حاضر 52 موسسه آموزشی را در سراسر انگلستان راه اندازی کرده است قصد دارد برای اولین بار مدارس ایمن را در مرکز آموزشی ایمن Medway تاسیس کند.

«Steve Chalke»، موسس و رهبر Oasis، اظهار کرد :«ما به دادن فرصت به دیگران اعتقاد داریم و اهداف بزرگی در مورد پیشنهاد بازیابی زندگی برای افرادی که دارای دوره‌ای از محرومیت هستند داریم. ما در طول 35 سال گذشته مساله انسانیت را به عنوان یک ارزش منحصر بفرد شناخته ایم.»

به نظر می رسد در راه تلاش برای تغییر و دادن شانس دوم، مدرسه امن یک جایگزین مناسب برای زندانی های جوان است، بخصوص اینکه گزارش های منتشر شده از بازداشتگاه ها نشان دهنده محدودیت هایی برای امور آموزشی این افراد کم سن و سال است.

باید دید این طرح احتمالا چگونه با برنامه ریزی دقیقی که در مورد پیاده سازی آن انجام شده است می تواند به عنوان جایگزینی برای توسعه آکادمیک باشد.

اگر این طرح موفقیت آمیز باشد، سال 2020 سال توانمندسازی در جهت خدمات نگهداری جوانان محبوس و بخش آموزش انگلستان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010280

وب گردی

وب گردی