ابلاغ آیین‌نامه اجرایی هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی تعالی علوم انسانی دانشگاه آزاد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی آیین‌نامه اجرایی هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی تعالی علوم انسانی و هنر را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، آیین‌نامه اجرایی هیأت‌های اندیشه ورز استانی تعالی علوم انسانی و هنر را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه ابلاغ کرد.

دکتر خسروپناه در این آیین‌نامه تأکید کرده تأسیس هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی تعالی علوم انسانی و هنر در صدر وظایف معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه قرار دارد تا با ایجاد یک شبکه گسترده علمی و بهره‌گیری از اعضای هیأت علمی و افراد برجسته، زمینه ایجاد تعامل و همکاری بیشتر در درون خانواده دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شود.

براساس بندهای این آیین‌نامه؛ مأموریت اصلی هیأت‌های اندیشه‌ورز مساعدت و مشاورت در قلمرو سیاست‌گذاری، گفتمان‌سازی، پایش علمی و تشخیص نیازهای استانی و کشوری، شناسایی ظرفیت‌های علمی استان و ارائه پیشنهادهای عملیاتی در راستای تعالی علوم انسانی و هنر جهت تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به مرجعیت علمی و پیوند علوم انسانی و هنر با نظام و جامعه اسلامی است.

در این آیین‌نامه به وظایف هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی اشاره شده که شامل مواردی ازجمله بازنگری نظام آموزشی و پژوهشی فعلی و تبدیل آن به نظام فعال، پویا و کارآمد از طریق بررسی نقاط قوت و ضعف، شناسایی نیازهای علمی استان و تبیین نظام موضوعات و مسائل بومی، طراحی و ساماندهی محتوایی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، مقالات و نشریات علمی با هدف مأموریت‌گرایی براساس نظام موضوعات و مسائل واقعی استان، کشف نخبگان باورمند به تعالی علوم انسانی و هنر و حمایت پژوهشی از آنها، ارائه مشاوره به انجمن‌های علمی و... است.

همچنین در این آیین‌‌نامه به جرئیاتی از جمله ارکان، ضوابط و فرآیند اجرایی وظایف هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی اشاره شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010287

وب گردی

وب گردی