خوزستان مینیاتوری از تمام ایران

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به این‌که خوزستان یکی از استان‎های گردشگرپذیر کشور است، گفت: هم‎اکنون در نقاط مختلف خوزستان شاهد آب و هوای بسیار متفاوتی هستیم و این استان را می‎توان از نظر جاذبه‎های متنوع گردشگری، به عنوان مینیاتوری از کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، غلام شجاعی درحاشیه نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز گفت: معرفی جاذبههای گردشگری خوزستان به عموم مردم و جدب سرمایهگذار و گردشگر، اهداف اصلی حضور در نمایشگاه تبریز هستند.

وی تأکید کرد: بخش خصوصی این استان نیز حضور خوبی در نمایشگاه تبریز دارد و علاوه بر هتل نیشکر این استان، برخی از هنرمندان صنایع دستی خوزستان نیز به صورت مستقل در نمایشگاه شرکت کردهاند.

شجاعی با اشاره به هنرمندان صنایع دستی خوزستان که در نمایشگاه تبریز حضور دارند افزود: خانم بوریگ در رشته کپوبافی، خانم عطارشوشتری در رشته مینای سفال و آقای بهرامی در رشته گلیمبافی به نمایندگی از صنعتگران خوزستانی در این نمایشگاه شرکت کردهاند.

وی با بیان اینکه برخی از صنایع دستی استان به صورت بروشور و نمونه زنده در غرفه میراث فرهنگی خوزستان عرضه شده‎اند، تصریح کرد: مزارع نیشکر نیز میتواند به عنوان یکی از جاذبههای خاص گردشگری استان خوزستان مطرح شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با دعوت از حضور گردشگران در استان، گفت: امسال تالابهای استان خوزستان پرآب شدهاند و حتی یک روز نیز گرد و غبار نداشته‎ایم.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری از 11 تا 15 تیرماه در محل دائم نمایشگاههای بینالمللی تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010328

وب گردی

وب گردی