تهران- ایسکانیوز: دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و سنتی ایران پس از چهارروز فعالیت با تجلیل از برگزیدگان آن به کار خود پایان داد.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هفتم مهر سال جاری مصلی تهران شاهد حضور جمعی از دوستداران و طرفداران حوزه گیاهان دارویی بود. در افتتاحیه این دوره از نمایشگاه دکتر سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری که هنوز غبار سفر نیویورک بر چهره اش بود در جمع غرفه داران و حاضران در نمایشگاه حاضر شد. دیری نپایید که مهندس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز به جمع حاضران در مراسم افتتاحیه پیوستند.


رونمایی از دو کتاب الحاوی و قانون موجب شد که لبخند امید بر لبان جامعه پزشکی ایران بنشیند و خواسته مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده شود. الحاوی برای اولین بار به زبان مادری نویسنده آن زکریای رازی ترجمه شده بود و در این دوره از نمایشگاه جلد هفتم و هشتم آن رونمایی شد. قانون بوعلی سینا نیز به نوشتار امروزی ترجمه شده بود و 5 جلد از 8 جلد آن در اختیار علاقه مندان به حوزه پزشکی قرار گرفت.


ارایه پماد سوختگی هیلا درجه 1 و 2 با فرمولاسیون طب سنتی، لامیژکس اولین قطره گیاهی برای عفونت گوش داخلی و دنتا باریج برای درمان درد دندان و عفونت لثه جلوه ای از توانمندی تولید کنندگان محصولات گیاهی کشورمان را به نمایش گذاشت.
رونمایی از سرم ریزش موی آقایان و بانوان، دهان شویه و خمیردندان گیاهی، عطرینه های گیاهی و عطر و طعم گیاهی از دیگر بخش های قابل توجه در اولین روز نمایشگاه گیاهان دارویی بود.


حضور سفیر اوگاندا در اولین روز از برپایی نمایشگاه دلگرمی خاص به غرفه داران و تاولید کنندگان محصولات گیاهی داد.


بازدید استانداران یزد، قم و کرمانشاه از نمایشگاه نشان از اهمیت آن در میان مسئولان داشت. نمایندگان مجلس نیز یک به یک در نمایشگاه حضور می یافتند تا از دستاوردهای حوزه گیاهان دارویی بازدید کنند. برخی از این افراد به عنوان اساتید کارگاهها ی تخصصی و آموزشی به نمایشگاه آمده بودند تا با یک تیر دو نشان بزنند.


اگر چه بیشتر غرفه داران محصولات خود را با تخفیف 10 تا 20 درصدی به متقاضیان عرضه می کردند اما تعدادی از غرفه ها نیز فقط به معرفی محصول خود بسنده کرده بودند و بازدید کنندگان را به مراکز پخش خود ارجاع می دادند.


حدود ساعت 14 آخرین روز برگزاری نمایشگاه ناگهان هیاهوی عجیبی فضای راهروی اصلی شبستان مصلی را پر کرد.این امر به دلیل حضور مجدد دکتر سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری بود.


بدین ترتیب دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی،فراورده های طبیعی و طب سنتی ایران که به همت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شده بود به کار خود پایان داد.

کد خبر: 101167

وب گردی

وب گردی