تهران – ایسکانیوز: مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای از ترانزیت بیش از 6 میلیون و 760 هزار تن کالا طی نیمه نخست سال جاری خبرداد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد جواد عطرچیان با بیان اینکه در مدت یاد شده بیش از 6 میلیون و 494 هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل 96 درصد از طریق جاده ترانزیت شد، گفت : سهم راه آهن با 265 هزارتن چهاردرصد بود .

وی اضافه کرد: بهبود زیرساخت های حمل و نقل و تقویت کریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران موجب شد که میزان ترانزیت جاده ای در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 6 درصدی داشته باشد .

عطرچیان افزود: مجموع کالاهای ترانزیت شده، سه میلیون و 182 هزار تن مواد نفتی و سه میلیون و 576 هزار تن غیرنفتی بودند که عمده ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی گفت: پایانه پرویزخان با یک میلیون و 851 هزار تن معادل 27 درصد فعال ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا در نیمه نخست امسال بود و مرزهای بندرعباس، باشماق و بازرگان در رده های بعدی قرار داشتند.

وی در خصوص ترانزیت خروج کالا از کشور نیز افزود: بندر امام (ره ) با دو میلیون و 383 هزار تن معادل 35 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، سرخس و لطف آباد در رده های بعدی قرار گرفتند.

عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از 293 هزار دستگاه تعداد سفر کامیون های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، 174 هزار دستگاه معادل 59 درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت ها از کشور حمل شد.
کد خبر: 101235

وب گردی

وب گردی