بازار محصولات هوانوردی عمومی داغ‌تر می‌شود

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه بازار محصولات هوانوردی عمومی اقدام به راه‌اندازی و ایجاد شبکه نوآوری هوانوردی عمومی کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری به‌منظور ارتقاء صنایع بالادستی (تولیدکنندگان محصولات) و توسعه بازار پایین‌دستی (ارائه‌دهندگان خدمات هوانوردی عمومی)، راه‌اندازی شبکه نوآوری هوانوردی عمومی در دستور کار قرار داد.

این شبکه با هدف توسعه حجم بازار برای سازندگان محصولات ارزان قیمت داخلی و گسترش همکاری مشترک بین‌المللی برای ارائه‌دهندگان این خدمات راه اندازی شده است.

از جمله مزایای این شبکه می توان به «تمرکز بر تبلیغات و اطلاع‌رسانی محصولات تولیدی به‌منظور توسعه بازار»، «اولویت‌دهی به زیرسامانه‌های مشترک پرتکرار و دارای وزن بالا در قیمت تمام‌شده تولید محصول (اویونیک و موتور) با هدف ارزان‌سازی محصولات موجود و ارتقا کیفیت آن‌ها» و «تعریف مزایای جدید برای تولیدکنندگان محصولات داخلی به‌منظور ایجاد جذابیت برای عضویت در شبکه هوانوردی عمومی» اشاره کرد.

همچنین «تسهیل قوانین و مقررات حوزه هوانوردی عمومی»، «ایجاد مرکز MRO موتور و اویونیک در حوزه هوانوردی عمومی» و «هدفمندسازی آموزش‌های مربوط به خلبانی و مربی‌گری» از دیگر مزایای ایجاد این شبکه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020404

وب گردی

وب گردی