دانشگاه آزاد اسلامی باید به بازار کار وارد شود و به تولید ملی توجه کند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید به بازار کار وارد شده و از این طریق به موضوع تولید ملی که مسئله بسیار مهمی است، توجه کند و بتواند بازارهای خوبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خود فراهم کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان در دیدار با دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) علم و علم‌آموزی را همواره مورد تأکید قرار می‌دادند، گفت: ثمره علم و دانش این است که وارد زندگی انسان شود و بر مبنای کلام امیرالمومنین(ع) که می‌فرمایند «ثمره العلم الحیاه»، هر علمی تا وارد میدان عمل نشده و باعث تکمیل و ارتقای زندگی بشر نشود، مانند درخت بی‌ثمر و بی‌حاصل است. حتی علوم و معارف دینی هم اگر در انسان تحول ایجاد نکند و وارد وجود انسان نشود، نمی‌تواند منشأ اثر باشد.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: دانشگاه تاکنون به دنبال این بود که ذهن‌ها را پر از سلسله معلومات و محفوظات کند و با کاربرد این علوم در زندگی کاری نداشت، اما خوشبختانه دانشگاه‌ها و مراکز علمی این توجه و عنایت را پیدا کرده‌اند و تصمیم دارند به سمت عملی کردن علم و کاربرد دانش پیش بروند. این موضوع باعث می‌شود زندگی مردم متحول شده و علم و دانش وارد جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به شعار سال 98 اظهار داشت: مسئله رونق تولید باید در دستور کار دانشگاه‌ها و صنایع باشد و موضوع کشاورزی که در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده، طرح خوبی است، چرا که همواره یکی از تذکرات بنده در حوزه کشاورزی است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: وظیفه شرعی و دینی خود می‌دانم که تأکید کنم باید تحولات اساسی و بنیادین در کشاورزی ایجاد شود، چرا که کشاورزی ما نسبت به گذشته متحول نشده است.

وی با بیان اینکه تحولات در حوزه کشاورزی با سرعت بالایی اتفاق می‌افتد و صنعت کشاورزی کنونی ما نمی‌تواند بازار خوبی کسب کند، گفت: استان گلستان 280 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که می‌تواند به این موضوع اختصاص پیدا کرده و باعث رونق اقتصاد استان شود که البته اقداماتی از جمله زهکشی و کانال‌کشی در این زمینه شروع شده که باعث افزایش چندین برابری بهره‌وری زمین شده است. این موضوع باعث شده زمین‌های کشاورزی در سیل اخیر آسیب کمتری ببیند.

آیت‌الله نورمفیدی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با استفاده از این ظرفیت به تربیت دانشجویان بپردازد تا در کنار علم، مهارت و عمل به دانشجویان آموزش دهد. این دانشگاه باید به بازار کار وارد شده و از این طریق به موضوع تولید ملی که مسئله بسیار مهمی است، توجه کند و بتواند بازارهای خوبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خود فراهم کند. در این زمینه پیدا کردن بازار برای محصولات و خدمات، چگونگی تولید و رقابت‌پذیر بودن، از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: یکی از برکات حوزه‌های علمیه، جلسات مباحثه و گفت‌وگوست که باعث می‌شود فکر طلاب باز شده و از نظر اخلاقی نیز متواضع‌تر شوند و فن سخنوری آنها تقویت شود. درباره دانشگاه‌ها هم چند سالی است که مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تأکید دارند که متأسفانه این موضوع تاکنون آنگونه که باید، عملی نشده است. در صورتی که باید فضای گفت‌وگو و مباحثه در دانشگاه‌ها باز شود تا جوانان با ذهن‌های بسته پرورش نیابند.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: موضوع کرسی‌های آزاداندیشی فتح باب خوبی است که می‌توان در چارچوب قانون اساسی و شرع، جلسات مباحثه و مناظره برگزار کرد تا از این طریق جوانان در مسائل علمی، سیاسی و فرهنگی رشد یابند. اگر دانشگاه‌ها اینگونه عمل کنند، تعادل در جامعه ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان تأکید کرد: از دانشگاه آزاد اسلامی انتظار داریم با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، این فرهنگ را در دانشگاه‌های کشور نهادینه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020412

وب گردی

وب گردی