دانشگاه‌های کشور آرایشی متناسب با تحریم نداشته‌اند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های ما آرایشی متناسب با تحریم نداشته‌اند؛ اما مقصر هم نیستند چرا که بدنه دولت باید از دانشگاه‌ها درخواست می‌کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری با موضوع هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم امروز دوشنبه 17 تیرماه 98 در دانشگاه الزهرا (س)، برگزار شد.

در دومین پنل این نشست که به دبیری غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا (س)، پورفلاح معاون وزیر اطلاعات و جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور حضور داشتند.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در این نشست اظهار کرد: اگر بی‌توجهی‌هایی در مقطعی اتفاق بیفتد، در دوره‌های بعد هزینه‌های بیشتری خواهد داشت. باید از خود بپرسیم چرا جامعه‌ای که پیش از انقلاب نیز با استعمارگران و خواسته‌های ظالمانه آنها روبرو بوده، امروز هم باید جامعه را توجیه کنیم که ظلم همچنان از سمت استعمارگران وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر چند کارگروه ویژه در دانشگاه داشته باشیم، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد. دانشگاه امروز هم مرکز حل مسئله بوده و هم مسئله‌آفرین است. باید دید دانشگاه‌ها تا چه اندازه خود را آماده مقابله با تحریم‌ها کرده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: یکی از پیچیده‌ترین تحریم‌های نظام سلطه علیه ایران اعمال شده است. دانشگاه‌ها در حوزه آموزش و فرهنگ چقدر مجهز به مقابله با تحریم‌ها هستند؟

رستمی خاطرنشان کرد: هر زمان از دانشگاه برای حل مسئله کمک خواسته‌ایم، دانشگاه دریغ نکرده است. نه‌تنها جنگی رخ نمی‌دهد؛ بلکه جریانی از بیرون به دنبال آرام کردن فضاست. دانشگاه هم پای کار حل مسئله امنیت کشور آمد و نتیجه نیز مثبت بود.

وی با اشاره به پیشتازی عرصه پزشکی در کشور افزود: دانشگاه‌های ما آرایشی متناسب با تحریم نداشته‌اند؛ اما مقصر هم نیستند. بدنه دولت باید از دانشگاه‌ها درخواست می‌کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: هدف‌گذاری اصلی تحریم‌ها، مسئله اجتماعی جامعه شامل امید به آینده و آرمان است. ما باید اتاق جنگ آمریکا در حوزه‌ای مثل اجتماع و فرهنگ هم ببینیم؛ چون اگر بی‌توجه باشیم آسیب خواهیم دید. نسل چهارم یعنی جوانان و نوجوانان هدف اصلی این آسیب‌ها هستند.

وی در ادامه گفت: باید اعتراف کنین سیستم حاکم بر دانشگاه‌ها متناسب با تربیت نیروی جوان مسئولیت‌پذیر قادر به حل مسئله نیست. اگر با نسل جوان به درستی همراه شویم، می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.

رستمی یادآور شد: ظرفیتی که در دانشگاه وجود دارد، نیازمند ممارست و هدفمندی است و دانشگاه باید برای تربیت نسلی بالنده تلاش کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020425

وب گردی

وب گردی