دانشگاه نماد تاثیر گذار عقلانی است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نهاد دانشگاه با تهاجم روبه شده است در خبرگزاری دولت کلیپی ساخته می‌شود و در آن دانشگاه به عنوان نماد غرب زدگی، تقلب شناخته می‌شود درحالی که دانشگاه نماد تاثیر گذار عقلانی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری با موضوع هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم امروز دوشنبه 17 تیرماه 98 در دانشگاه الزهرا (س)، برگزار شد.

در دومین پنل این نشست که به دبیری غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا (س)، پورفلاح معاون وزیر اطلاعات و جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور حضور داشتند.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این نشست گفت: همه فکر می‌کنند که مشکل کشور ما اقتصاد است اما ما با کاهش سرمایه اجتماعی مواجه شده ایم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: جامعه بر اساس سرمایه اجتماعی قوام پیدا می‌کند و مجموعه ای از باورها بر اساس این سرمایه رشد پیدا می‌کند و سرمایه اجتماعی به عنوان فونداسیون جامعه در حال کاهش است.

وی با اشاره به گفتمان اجتماعی اظهار کرد: موضوع گفتمان ساختنی نیست بلکه گفتمان باوری است که به تدریج ساخته می‌شود و این موضوع با خط تولید کارخانه متفاوت است.

سلیمی تصریح کرد: با شکل گیری فضای اجتماعی با گروه فشار جدید مواجه شدیم این گروه های فشار خشونتی که اعمال می‌کنند بسیار شدید تر و سخت تر از خشونت گروه های دیگر است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ترک برداشتن سرمایه اجتماعی گفت: اگر سرمایه اجتماعی ترک بردارد گروه های کوچک وارد عمل می‌شوند و به جامعه مشکل وارد می‌کنند اکنون با تهاجم هدفمند به دانشگاه مواجه شده ایم.

وی تصریح کرد : نهاد دانشگاه با تهاجم روبه شده است در خبرگزاری دولت کلیپی ساخته می‌شود و در آن دانشگاه به عنوان نماد غرب زدگی، تقلب شناخته می‌شود درحالی که دانشگاه نماد تاثیر گذار عقلانی است.

سلیمی بیان کرد: این نشست پیام شفافی را به جامعه منتقل می‌کند و اگر نهاد دانشگاه تقویت شود به مسئولین کشور قول می‌دهیم بر مشکلات فایق می آییم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه طلایه دار دفاع از دانشگاه مقام معظم رهبری است، گفت: رهبری فرمودند از دانشگاه حمایت کنید زیرا دولت های غربی درحال آسیب رساندن به این نهاد هستند اگر از دانشگاه پاسداری کنیم موفق خواهیم شد.

وی گفت: آیا می‌شود روزی دولت برای حل مشکلات خود، فقط با یک نهاد مواجه باشند؟ این پرسش همچنان باقی است و باید با چندین نهاد روبه رو شویم.

سلیمی اظهار کرد: امیدواریم این نشست ها سبب شود که تقلیل گرایی مدیریتی را به فراموشی بسپاریم و به امکاناتی برسیم که مسئولین مدیریتی از ما می‌خواهند دانشگاه ها تنها مشروعیت بخشی آموزشی ندارند آنها می‌توانند مبدع نشاط باشند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: کسانی دانشگاه را میکوبند که خود نتوانستند در این نهاد کار کنند و گویی نسبت به دانشکاه عقده گشایی وجود دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1020428

وب گردی

وب گردی