لزوم اعتماد به دانشگاه و به کار بستن نسخه‌های علمی برای رفع مشکلات کشور

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: باید به دانشگاه اعتماد کرده و نسخه‌های تجویزی آن را برای رفع مشکلات کشور و جامعه اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری با موضوع هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم امروز دوشنبه 17 تیرماه 98 در دانشگاه الزهرا (س)، برگزار شد.

در دومین پنل این نشست که به دبیری غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا (س)، پورفلاح معاون وزیر اطلاعات و جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور حضور داشتند.

مهناز ملانظری در این نشست اظهار کرد: از ابتدای نشست، همه از دانشگاه درخواست‌ داشته‌اند ولی نشست امروز برای تعامل برگزار شده است‌. دانشگاه، مظلوم است. از دلایل برگزاری این پنل، شکل‌گیری جریاناتی زیر پوست دانشگاه بوده؛ اما نحوه برخورد با این جریان‌ها، مسئله است.

وی ادامه داد: ما باید پیش از جامعه، روی تاب‌آوری دانشگاه کار کنیم؛ چون جوان از جامعه به دانشگاه می‌آید و نمی‌توان از او خواست هر چه از جامعه گرفته را پشت درِ دانشگاه بگذارد.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: دانشگاهی که امروز در شرایط سخت برای گذران روزمره، دغدغه دارد؛ پس خود دانشگاه هم به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد. در بیانیه گام دوم، مقام معظم رهبری تمدن‌سازی را به علم و پژوهش دانستند؛ مسیری که از دل دانشگاه می‌گذرد.

ملانظری خاطرنشان کرد: باید به دانشگاه اعتماد کرده و نسخه‌های تجویزی آن را اجرا کنیم. نسل جوان امروز حاضر نیست مسائل را عمیق ببیند. توان جوان برای تعمق و دقت نظر کم و کمتر می‌شود. خواندن مطالب بی‌منبع و کوتاه، توان مطالعه کتاب را از او گرفته است. باید فضایی را فراهم کنیم تا نسلی جوان، پرانرژی و شاداب داشته باشیم.

وی در پایان گفت: دانشگاه باید نظرات و سلایق مختلف را کنار یکدیگر نگه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020430

وب گردی

وب گردی