صدیقی: توانمندسازی مردم  مناطق محروم و آشنایی با بازار فروش در راستای اشتغال‌زایی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: با توانمندسازی مردم و اتصال آنها به بازار فروش چرخه اشتغال‌زایی تکمیل می‌شود.

سجاد صدیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نظیر دانشگاه‌های دیگر یکپارچه نیست، گفت: دانشگاه‌ فرهنگیان شامل مجموعه‌ای از پردیس‌ها و دانشکده‌های پراکنده در کشور است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: از حدود 100 دانشکده دانشگاه فرهنگیان در کشور، سال گذشته 65 گروه جهادی متشکل از دانشجویان جهادگر به مناطق مختلف اعزام شدند.

وی با بیان اینکه دانشکده‌های دانشگاه فرهنگیان هر کدام فعالیت‌های مختلف جهادی دارند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بنا داریم با افزایش کمّی تعداد گروه‌های جهادی در تابستان را به 86 گروه برسانیم.

صدیقی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های دانشجویان استفاده کرد، گفت: سال گذشته از حدود سه و نیم درصد از ظرفیت دانشجویان در اردوهای جهادی استفاد شد در حالی که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های درست از پتانسیل بیشتری استفاده کرد.

این فعال دانشجویی جنس فعالیت‌های جهادی در دانشگاه فرهنگیان را متنوع برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های دانشکده‌های دانشگاه فرهنگیان جنس فعالیت‌های جهادی فرق می‌کند.

وی افزود: بیشتر از دانشجویان دختر جهادگر در حوزه آموزش و فرهنگ و از دانشجویان پسر در فعالیت‌های عمرانی استفاده می‌شود.

صدیقی با تاکید برتوانمند‌سازی مردم مناطق محروم ابراز کرد: دانشجویان جهادی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از سال گذشته ایده توانمندسازی مردم روستاهای محروم مناطق هدف را آغاز کردند و با متصل کردن محصولات روستائیان با بازار حلقه اشتغال‌زایی را تکمیل کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: امسال نیز قصد داریم این چرخه را در سطح گسترده‌تری اجرایی کنیم. در تابستان سال گذشته در استان البرز، توانمندسازی بافت مردم مناطق مدنظر در کارهای خاص در دستور کار قرار گرفت که با اتصال به بازار هدف و مخاطبان خاص و حذف واسطه‌ها حلقه اشتغال‌زایی کامل شد و امسال به عنوان الگویی موفق برای جهادگران قابل استفاده است.

وی به زمان برگزاری اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: اعزام گروه‌های جهادی از ۸ تیرماه آغاز شده و تا انتهای شهریورماه ادامه خواهد داشت.

صدیقی خاطرنشان کرد: بیشتر اردوهای این دانشگاه درون استانی‌ست؛ اما امسال به دلیل سیل‌زده بودن برخی استان‌ها عمده فعالیت جهادی در این استان‌ها خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: باتوجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه دانشجو‌معلم هستند، کار ویژه آموزشی خاصی به صورت مستمر در سال تعریف کرده‌ایم. به این صورت که در مناطق حاشیه‌ شهرها کلاس‌های آموزشی تربیتی در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌ شود.

وی با تاکید بر اینکه کار تربیتی باید دو مؤلفه استمرار و آموزش داشته باشد، گفت: با ارتباط‌گیری با آموزش و پرورش یک سال است که کار جهادی آموزشی را در استان‌های تهران، یزد و همدان به صورت گسترده دنبال می‌کنیم.

معتمدی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جهادی علاوه بر خدمت‌رسانی به هموطنان، دوره تمرینی و کارورزی برای دانشجومعلمان نیز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020432

وب گردی

وب گردی