2 رشته تحصیلی به مقاطع کاردانی و کارشناسی واحد شاهین شهر اضافه شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر از ایجاد دو رشته تحصیلی جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهین شهر، مسعود نصری رئیس دانشگاه آزاد واحد شاهین شهر با اشاره به ضرورت توسعه رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز شهرستان شاهین‌شهر، دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر را با توجه به همجواری در صنایع استراتژیک استان اصفهان مانند پالایشگاهی، نیروگاهی، پتروشیمی و شهرک‌های صنعتی و کارگاهی، دروازه طلایی اشتغال در صنایع دانست.

وی اظهار کرد: با توجه به مسئله آمایش رشته‌ای و استفاده از ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای، رشته تحصیلی مهندسی فناوری مکانیک گرایش تأسیسات حرارتی و برودتی در مقطع کارشناسی ناپیوسته به جمع دیگر رشته‌های تحصیلی واحد شاهین‌شهر افزوده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر اضافه کرد: پیش از این دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر دارای ۶ رشته تحصیلی در گروه مکانیک شامل مهندسی مکانیک مقطع کارشناسی پیوسته، مهندسی فناوری مکانیک گرایش ماشین ابزار و مهندسی ساخت و تولید گرایش قالبسازی در مقطع کارشناسی ناپیوسته و رشته مکانیک خودرو و مکانیک در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته بوده است.

نصری با اشاره به ایجاد رشته نرم‌افزار کامپیوتر در مقطع کاردانی پیوسته نیز تصریح کرد: با ایجاد رشته جدید در گروه کامپیوتر تعداد رشته‌های این گروه آموزشی به سه رشته رسیده است.

وی توضیح داد: دیگر رشته‌های دایر در گروه کامپیوتر رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی پیوسته و مهندسی تکنولوژی نرم‌افزار کامپیوتر در مقطع کارشناسی ناپیوسته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با اشاره به تنوع رشته‌های تحصیلی واحد دانشگاهی شاهین‌شهر در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد تشریح کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر با داشتن ۴۴ رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلی کاردانی تا کارشناسی ارشد در گروه‌های فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم دامی و دامپزشکی و گرافیک در حال ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی است.

نصری یادآور شد: گروه فنی و مهندسی دانشگاه با داشتن رشته‌های کامپیوتر، عمران، برق، مکانیک، تأسیسات در مقاطع مختلف تحصیلی پذیرای داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر است.

وی با اشاره به رشته‌های تحصیلی موجود در گروه معماری تأکید کرد: گروه معماری با سابقه فعالیت از سال ۱۳۸۳ تاکنون در واحد شاهین‌شهر یکی از باسابقه‌ترین گروه‌های آموزشی در این دانشگاه است که در مقطع کارشناسی ارشد شامل رشته‌های مهندسی معماری، معماری داخلی و برنامه‌ریزی شهری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر مطرح کرد: از دیگر رشته‌های گروه معماری می‌توان به مهندسی معماری و معماری داخلی در مقطع کارشناسی پیوسته، معماری و مرمت و احیای بناهای تاریخی در مقطع کارشناسی ناپیوسته و نیز نقشه‌کشی معماری در مقطع کاردانی پیوسته اشاره کرد که امکان ادامه تحصیل از کاردانی تا کارشناسی ارشد را فراهم کرده است.

نصری تبیین کرد: در گروه علوم انسانی سه رشته‌ تحصیلی حسابداری، امور فرهنگی گرایش برنامه‌ریزی فرهنگی و مطالعات فرهنگی و رسانه در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌ حسابداری در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی ناپیوسته دایر است.

وی افزود: رشته‌های کارشناسی حرفه‌ای گرافیک ـ تصویرسازی مقطع کارشناسی ناپیوسته و گرافیک ـ گرافیک مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی علوم ورزشی مقطع کاردانی ناپیوسته از دیگر رشته‌های دایر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با اشاره به آغاز پذیرش بدون آزمون دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی یادآور شد: مرکز هدایت تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر ایجاد شده و داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه می‌توانند با مراجعه غیرحضوری به وب سایت دانشگاه به نشانی www.shaiau.ac.ir و یا مراجعه حضوری به دانشگاه در رشته‌های تحصیلی مقاطع کاردانی و کارشناسی ثبت‌نام کنند.

نصری افزود: پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز براساس قبولی در آزمون بوده و قبول‌شدگان در آزمون سال ۹۸ می‌توانند برای ادامه تحصیلی در این واحد دانشگاهی اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020472

وب گردی

وب گردی