کارشناسان  دادگستری از دستگاه نظارتی نترسند

معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه نظارتی لازم است و از آن نباید بترسیم و نگران نباشیم چون وجود دستگاه نظارتی به نفع ماست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، غلامحسین محسنی اژه‌ای در گردهمایی کارشناسان رسمی قوه قضائیه گفت: بخشی از زحمات این کارشناسان برای مردم و مسئولان روشن نیست و وظیفه مرکز و کانون کارشناسان است که کار خود را ارزشگذاری کنند.

وی افزود: دیگر عمرمان در سراشیبی است و برای ما بیشتر اهتمام باشد که تجربه خود را منتقل و مراقب باشیم نکات مثبت منتقل شود. تحقق و گسترش عدالت در تمام ابعاد از جمله عوامل انسانی در تحقق عدالت مجموعه خانواده قاضی، کارشناس و وکیل است.

وی ادامه داد: از خودم می‌پرسم آیا به کار خود و مجموعه خود رضایت دارم و سعی وافر داشته و خروجی کار من در تحقق عدالت رضایت بخش بوده یا خیر.قطعاً تلاش شده ولی خروجی چگونه بوده و برگزاری این نشست‌ها به چه دلیل است.ما می‌نشینیم که با آسیب شناسی خرد جمعی راهکارهایی برای تعالی کارمان پیدا کنیم.

وی افزود: کارشناسان باید به کار ما و وکلا نظر بدهند که آیا مطابق با سوگند و وظایفی که قانون اساسی تعیین کرده انجام شده یا خیر.

اژه ای افزود: ۳۱۰ هزار کارشناسی در سال ۹۷ داشته‌ایم آیا به این رأی‌ها رضایت داریم.چند تا از کارشناسی‌ها تکراری بوده و مورد اعتراض قرار گرفته است.معیار و مبانی کارشناسی اول چه بوده که بعدی هم تکرار شده است بدون اینکه اتفاق جدیدی بیفتد.

وی افزود: امروز قاضی و کارشناس خودمان باشیم.با دادن تکراری این رأی‌ها، هزینه مردم بالا می‌رود، دادرسی طولانی و روان مردمی که در نظر اول رأی به آن‌ها داده شده و بعد رأی پس گرفته می‌شود بهم می‌ریزد و نظرشان به کارشناسان تغییر می‌کند و این از آفت‌های کارشناسی‌های متعدد است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: ما برای تحقق عدالت کار می‌کنیم و مجموعه ما به دنبال این است که حق را به حق دار برساند. اگر دستگاه قضایی حرمت وکالت و کارشناس را رعایت نکند به خود دستگاه لطمه خورده است و همینطور برعکس.این حرمت را چگونه پاس بداریم اگر عیبی می‌بینیم اصلاح نکنیم اینکه اصلاح کردن نیست و ما از یک خانواده‌ایم و اگر اشکالی هست با رعایت ضوابط مطرح کنیم و این بی حرمتی نیست اگر رفع اشکال نکردیم در پیشگاه خدا مسئولیم.به دستگاه قضایی ایراد وارد است و شما کارشناسان قبل از هرکسی باید در جهت عیب دستگاه اقدام کنید.

وی گفت: بعضی از کارهای ما جز خدا نمی‌تواند قضاوت کند و اگر یک وکیل و کارشناس تقوای درونی داشته باشد هیچ کس نمی‌تواند به او ورود و اموراتش را کنترل کند پس باید بدانیم بازخواست دیگری وجود دارد و خدا ناظر بسیار قوی است.از مردم و آبروی خود می‌ترسیم ولی از جایی که هیچ کس نیست نمی‌ترسیم درحالی که اینجا خطرناک تر است.

دستگاه نظارتی لازم است و از آن نترسیم و نگران نباشیم چون به نفع ماست مگر چه می‌خواهیم بکنیم.اگر درست و مطابق با حقیقت است که هیچ اگر نیست اینجا جلوی ما گرفته شود بهتر از بی آبرویی در دنیای دیگر است

معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه نظارتی لازم است و از آن نترسیم و نگران نباشیم چون به نفع ماست مگر چه می‌خواهیم بکنیم.اگر درست و مطابق با حقیقت است که هیچ اگر نیست اینجا جلوی ما گرفته شود بهتر از بی آبرویی در دنیای دیگر است و در این مرکز وکلا ایجاد سامانه نظارتی را باید با جدیت پیگیری کنید ولی نظارت باید عالم ،عاقل، کاردان و دلسوز باشد.

وی گفت: علم باید بروز شود و نمی‌توانیم به اندوخته حوزه علمیه و دانشگاه بسنده و پاسخگوی همه نیازمندی‌ها باشیم برخی مسائل بروز و جدید مثل فضای مجازی و IT است و باید علم ما نیز بروز شود و قطعاً مسائلی هست که نسبت به آن بی سوادیم چون برخی امور کاملاً جدید هستند و ایرادی نیست که در کلاسهای آموزشی شرکت کنیم پس مرکز به بروز کردن علم زیرمجموعه اهتمام کرده و کارشناسان ریش سفید نیز از این موضوع دلگیر نشوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1020482

وب گردی

وب گردی