تغییر۱۶ برنامه درسی مقطع کاردانی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: کمیته برنامه ریزی درسی از ابتدای سال ۹۷ مطالعات جامع برای بازنگری منابع درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آغاز کرده و تا‌کنون ۱۶ برنامه درسی دوره کاردانی کاملاً تغییر کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سعید طاهری رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه معاونین این دفتر با حضور در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست هم اندیشی با مسئولین دانشگاه شرکت کردند.

ابراهیم صالحی عمران با اشاره بر محور اصلی نشست که در راستای هم اندیشی و بررسی راهکارهای لازم جهت ساماندهی و حل مشکلات بودجه‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای است عنوان کرد: در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه کشور تأکید زیادی بر ارتقا و اعتلای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شده است که قطعاً با اختصاص ردیف بودجه‌های مناسب این امر مهم محقق خواهد شد.

صالحی عمران افزود: اعتقاد بنده این است کیفیت آموزش‌های مهارتی در برهه کنونی مهم‌تر از توسعه کمی غیر هدفمند آن است و نگرانی‌های بودجه‌های هم داریم بیشتر برای بحث ارتقای کیفیت آموزشی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: خوشبختانه کمیته برنامه ریزی درسی از ابتدای سال ۹۷ مطالعات جامع برای بازنگری منابع درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آغاز کرده و تاکنون ۱۶ برنامه درسی دوره کاردانی کاملاً تغییر کرده و تا قبل از شروع ترم جدید تمامی برنامه‌ها بروز رسانی و تدوین خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه رویکرد دانشگاه در بروز رسانی برنامه‌های درسی در راستای کارآفرینی بوده و تک تک برنامه‌های ایجاد شده ضمن جهت گیری شغلی با نیاز بازار کار تألیف شده است تصریح کرد: بودجه قابل توجهی برای تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز است چرا که فضای فیزیکی و تجهیزات کارگاهی و قدیمی بوده و نیاز به نوسازی دارد و با عنایت به هزینه‌های بسیار بالای این امر حمایت ویژه سازمان برنامه و بودجه را طلب می‌کند.

وی با اشاره بر اینکه سرانه دانشجویی در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پایین‌تر است خاطر نشان کرد: در این نشست مروری بر فعالیت‌های دانشگاه در سال‌های اخیر خواهیم داشت و امیدواریم به اتفاق کارشناسان طرفین برنامه ریزی عملیاتی جهت تبیین شاخص‌های بودجه‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال ۹۹ در راستای اهداف و مأموریت‌های کلان این مرکز علمی و مهارتی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020493

وب گردی

وب گردی