خدمتی: افزایش ضربان قلب شانس کسب مدال در تیراندازی را کاهش می دهد

بانوی ملی‌پوش تیراندازی ایران گفت: یک تیرانداز بیش از آمادگی تکنیکی و فنی و حتی جسمانی نیاز به آمادگی روانی دارد و انتظارات بخش‌های مختلف بدترین سم برای یک تیرانداز محسوب می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، نجمه خدمتی در خصوص کسب مدال طلای تفنگ‌ میکس در سی‌امین دوره یونیورسیاد اظهار داشت: رشته تیراندازی با تمام رشته‌های ورزشی تفاوت جدی دارد و تمام تلاش یک تیرانداز با کمتر از یک دهم امتیاز در برابر چشمانش نابود می‌شود.

وی ادامه داد: یک تیرانداز بیش از آمادگی تکنیکی و فنی و حتی جسمانی نیاز به آمادگی روانی دارد و انتظارات بخش‌های مختلف بدترین سم برای یک تیرانداز محسوب می‌شود.

این تیراندازی تصریح کرد: هیجان و استرس ناشی از آن ضربان قلب تیراندازان را در سطح بسیار زیادی افزایش داده، به‌گونه‌ای که گاهی تکان‌های ناشی از آن تعادل بدن را بر هم زده و تیر در هدف نمی‌نشیند.

تیرانداز 23 ساله کشورمان گفت: همه تیراندازان انتخابی و اعزام شده به مسابقات هدف و خواست اصلی‌شان کسب سکو و مدال است، همانطور که هدف تک‌تک ما در جام‌های جهانی کسب سهمیه برای المپیک بوده است.

خدمتی در پایان به برنامه تیم ملی تیراندازی و کسب سهمیه المپیک 2020 اشاره کرد و گفت: ما نیاز به حمایت مسئولان داریم. این حمایت الزاماً مالی نیست. نباید مرتب به تیرانداز گفته شود که در این مسابقه سهمیه را می‌گیری یا آمادگی گرفتن سهمیه را داری؟ بسیاری از تیراندازان حتی در المپیک استرس کمی دارند، زیرا پیش از اندیشیدن به مدال و ایستادن بر سکو به فکر این هستند که خودشان و توانایی‌شان را ثابت کنند و این مسئله ضریب هیجان و استرس آنها را کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: قصد مقایسه هیچ رشته‌ای را ندارم اما در برخی رشته‌ها ایجاد هیجان امکان موفقیت را افزایش می‌دهد، اما این باور باید ایجاد شود که تیراندازی نیاز جدی به آرامش روانی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020500

وب گردی

وب گردی