تاثیرات منفی  شیوه زندگی مدرن بر سلامت افراد

رئیس چهارمین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار، گفت: امروزه شیوه زندگی مدرن و شرایط زیست محیطی تأثیرات منفی بر سلامت افراد دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مهدی نوروزی رئیس چهارمین جشنواره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار گفت: چهارمین جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار را در حالی برگزار می‌کنیم که شاهد تحولات گوناگونی در ارتقا سلامت مردم و کاهش بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کشور هستیم.

وی افزود: در این رویداد اهتمام داریم تا ضمن ایجاد پل ارتباطی میان متخصصان مختلف در زمینه آموزش خود مراقبتی به آخرین دستاوردها و ایده‌های نوآورانه رسانه و هنری در آموزش به بیمار، خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها و تشویق فعالان در این عرصه بپردازیم.

نوروزی ادامه داد: متأسفانه امروزه شیوه زندگی مدرن و شرایط زیست محیطی تأثیرات سویی بر سلامت دارد. به همین دلیل است که ارتقا مهارت خود مراقبتی صحیح در جوامع اهمیت زیادی خواهد داشت.

خود مراقبتی مسئولیت اجتماعی فرد در برابر خود و جامعه و سرآغاز سلامتی و جامعه‌ای شاداب و پرنشاط است

وی افزود: باور داریم خود مراقبتی مسئولیت اجتماعی فرد در برابر خود و جامعه و سرآغاز سلامتی و جامعه‌ای شاداب و پرنشاط است. بر این اساس توجه به سلامت و شناسایی عوامل تهدید کننده سلامتی و مقابله با آنها باید در اولویت توجه مسئولان باشد و مردم نیز با ارتقا مهارت و آگاهی در راستای بهبود وضعیت سلامت خود تلاش کنند و احساس مسئولیت کنند.

نوروزی گفت: با توسعه فناوری‌ها و روش‌های نوین مراقبت و درمان در عرصه سلامت و تأکید بر خود مراقبتی، تقاضای جامعه و بیماران را برای دریافت دانش و اطلاعات مرتبط با مراقبت و درمان را افزایش داده است. به این ترتیب توجه به رویکردهای مراقبتی جامع و جامعه نگر مبتنی بر نیازهای افراد، امری غیرقابل اجتناب تلقی می‌شود.

رئیس جشنواره خود مراقبتی و آموزش بیمار، افزود: تلاش داریم با گسترش و ارتقا آموزش خود مراقبتی در زمینه‌های ارتقای سلامت، اصلاح شیوه زندگی، پیشگیری از بیماری، ارزیابی علائم، حفظ سلامت، درمان بیماری و توان بخشی و…، با بهره گیری از جدیدترین و مؤثرترین روش‌های انتقال اطلاعات از جمله رسانه و هنر، نقش مهمی در سلامت مردم ایفا کنیم که این امر در افزایش کیفیت زندگی مردم و از طرف دیگر کاهش هزینه‌های اضافی مردم و دولت نقش مهم دارد.

وی ادامه داد: در این همایش سعی می‌کنیم از امکانات، ظرفیت‌ها، منابع و فرصت‌ها به صورت ملی و با هدف ارتقا سلامت مردم استفاده کنیم. امید است با توجه به هماهنگی‌های انجام گرفته شده و همکاری و همراهی مسئولان و مردم و شرکت فعال استادان، دانشجویان، جامعه پزشکی، هنری و سایر علاقمندان به این موضوع بتوانیم آغاز کننده و راهگشای برخی مسائل پیش رو در زمینه عدم آگاهی مردم باشیم.

هفتمین سمپوزیوم و چهارمین جشنواره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار در روز دوم مردادماه همزمان با روز جهانی خودمراقبتی در تالار امام، بیمارستان امام خمینی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020507

وب گردی

وب گردی