مباحث فرهنگی بستر خوبی برای تحولات آموزشی و پژوهشی در دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان گفت: مباحث فرهنگی بستر بسیار خوب برای ترقی و تعالی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و مالی در دانشگاه آزاد اسلامی، مورد تاکید مدیران عالی این مجموعه عظیم است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، حسن کربلایی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان گیلان در خصوص مسأله امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها گفت: به آینده دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تعالی و رشد همه جانبه و تاثیرگذاری در بخش های مختلف جامعه امیدوار هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به گزارشات واصله و توضیحات و اهتمام ویژه مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان و تاکید نماینده ولی فقیه در استان به مسئله امر به معروف و نهی از منکر، دغدغه های کمتری در این مجموعه از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان احساس می شود.

کربلایی بیان کرد: البته انتظار از دانشگاه به عنوان یک دستگاه فرهنگی اثرگذار، بسیار بیشتر است به طور مثال دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با معرفی صاحبنظران در بخش های گوناگون به رسانه ملی در استان در زمینه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر کمک کند.

وی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها به بحث عفاف و حجاب منتهی نمی شود، اظهار کرد: این فریضه الهی ابعاد متنوعی از جمله مطالبه گری، کارهای فرهنگی، نظارت بر عملکرد مدیران و ... دارد که استادان دانشگاه می توانند به عنوان افسران جنگ نرم بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نقش بسیار موثری ایفا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت نیز در این جلسه گفت: مجموع مباحث فرهنگی در حوزه های مختلف از جمله امر به معروف و نهی از منکر در کنار مباحث آموزشی، پژوهشی و مالی در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت شاخص و هدفمند دارای اولویت اجرایی است.

ابراهیم چیرانی افزود: مباحث فرهنگی بستر بسیار خوب برای ترقی و تعالی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و مالی در دانشگاه آزاد اسلامی، مورد تاکید مدیران عالی این مجموعه عظیم است.

وی بیان کرد: تمام تلاش دست اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به طور جد به سمتی است که استان به لحاظ شاخص فرهنگی در بین دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور در عملیاتی کردن و نتیجه گیری آن و همچنین به عنوان یک الگو در سطح جامعه اسلامی معرفی و سرآمد باشد.

در ادامه حجت الاسلام سید محمد حسینی صفوی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه با بیان اهمیت توجه به فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر بویژه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: تنها راه رهایی از سلطه اشرار، انجام صحیح این فریضه الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسین صفوی با تاکید بر اینکه بزرگترین جهاد در عالم جهاد فرهنگی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر در مراحل قلبی، زبانی و عملی تبیین شده است که مرحله زبانی از همه مراحل مهم تر است و اثرات فراوان تری دارد.

وی ادامه داد: همه آحاد مردم از جمله دانشگاهیان به عنوان مکانی که مبدا همه تحولات است، باید اهمیت و ضرورت این فریضه الهی را درک کنند و بدانند توجه به این واجب فراموش شده، آثار و برکات خیر فراوان دارد.

عمران علیزاده، مسئول تشکلهای سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در جلسه با تشریح فعالیت های این حوزه در استان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار دارد در راستای روشنگری دانشجویان در قالب طرح حیات طیبه برنامه های ارزشمندی را برگزار کند که در مهرماه امسال چنین برنامه ای در استان گیلان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم قاسمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این جلسه گزارش مبسوطی از فعالیت های حوزه مربوط ارائه و بیان کرد: با توجه به حضور اقشار مختلف جامعه بویژه نسل پرشور جوان در دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه های متنوع اثربخشی در قالب نگرش گفتمان سازی، کرسی های آزاد اندیشی و نشست های تخصصی در دانشکده های مختلف برای جامعه دانشگاهی با همیاری همه بخش ها، در حال اجراست.

بنا بر این گزارش، دیگر اعضای جلسه نیز نظرات و پیشنهادات کاربردی خود را ارائه کردند.

کد خبر: 1020518

وب گردی

وب گردی