تشکیل شورای فرهنگی سیاست‌گذاری فعالیت‌های زنان در دانشگاه الزهرا(س)

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری با ارائه پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگی سیاست‌گذاری فعالیت‌های زنان گفت: دانشگاه الزهرا (س) از قدمت، توانمندی و تجربه بالایی برخوردار است، در همین راستا می‌توان دبیرخانه شورا را در این دانشگاه دایر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست رؤسا، معاونان فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های دخترانه کشور با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، زهرا پارساپور مدیر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فرهنگی وزارت علوم و محمد هادی عسکری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

غفاری با اشاره به هدف نشست رؤسا، معاونان فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های دخترانه کشور اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، ایجاد فرصتی برای رایزنی مسائل و موضوعات کلی نظام آموزش عالی مخصوص جامعه بانوان بوده؛ چرا که پیشرفت جامعه در گرو پیشرفت آحاد جامعه به‌ویژه زنان است که همیشه ثابت کرده‌اند در تمام مسائل کشور به‌ویژه توسعه فرهنگی و اجتماعی نقش آفرین بوده‌اند.

عسکری هم در ادامه نشست گفت: سیاست‌گذاری دانشگاه‌های تک‌جنسیتی زنان در سه حوزه مسائل کلی، مسائل اجتماعی و مسائل فرهنگی صورت می‌گیرد. مجموعه دانشگاهی کشور باید حضور زنان را در آموزش عالی بیش از پیش جدی گرفته و به رسمیت بشناسد و این ظرفیت بالنده و فزاینده را در آموزش عالی توسعه دهد.

وی ادامه داد: نشست امروز با هدف هماهنگی در سیاست‌گذاری، ارائه ایده‌های نو، ائتلاف و اصلاح سیاست‌های قبلی در حوزه زنان برگزار شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری با ارائه پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگی سیاست‌گذاری فعالیت‌های زنان، گفت: دانشگاه الزهرا (س) از قدمت، توانمندی و تجربه بالایی برخوردار است، در همین راستا می‌توان دبیرخانه شورا را در این دانشگاه دایر کرد.

گفتنی است دانشگاه‌های فرهنگیان، حضرت معصومه (س) قم، فناوری‌های نوین سبزوار، نهاوند، فرزانگان سمنان، کوثر بجنورد و حضرت نرجس (س) در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020520

وب گردی

وب گردی