چالش‌های توسعه خودروهای الکتریکی در کشور شناسایی می‌شود

توسعه خودروهای الکتریکی نیز مانند هر فناوری دیگری با چالش ها و مشکلاتی روبرو است. در همین رابطه ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری برای توسعه استفاده از خودروهای الکتریکی در کشور اقدام به بررسی و شناسایی موانع توسعه این نوع خودروها کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خودروهای الکتریکی نسل جدید خودروهای موجود در بازار است که به خودروهای دوست دار طبیعت شهره هستند، خودروهایی که قرار است به داد محیط زیست و سلامتی انسان برسند و باری از دوش آلودگی جهان بردارند.

این نوع خودروها سالها است که در بازار جهانی راه خود را پیدا کرده اند و مورد استفاده قرار می گیرند. طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۴۰، بین ۳۵ تا ۴۷ درصد از فروش خودروهای جدید به خودروهای برقی تعلق می‌گیرد. همچنین در آمار دیگری، از لحاظ تعداد خودرو در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۴۰ سهم خودروهای برقی از ۲ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۴۰ میلیون خودرو از مجموع ۱۹۰ میلیون فروش خودرو در سال ۲۰۴۰ خواهد رسید.

اما سهم ایران از این بازار بزرگ و سودده چیست؟ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهای پیشران در حمایت از طراحی و تولید خودروهای الکتریکی است، در همین راستا نیز گروه خودروی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بدو تاسیس، یکی از اولویت های کاری خود را بررسی و رفع چالش های توسعه خودروهای الکتریکی قرار داد.

بر همین اساس نیز نشست های مختلفی با موضوع بررسی موانع و مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان برای طراحی و تولید خودروهای الکتریکی برگزار کرده است. در این نشست ها بازیگران صنعت تخصصی خودروهای الکتریکی گرد هم می آیند تا موانع، چالش ها و آینده صنعت خودروهای الکتریکی را بررسی و راه های توسعه این صنعت را شناسایی کنند.

با توجه به اینکه در ایران شرکت های دانش بنیان و جوانان خلاقی وجود دارند که در حوزه طراحی و تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می کنند، شناسایی چالش های موجود بر سر راه فعالیت این شرکت ها در کشور ضروری است، این کار به توسعه صنعت تولید بومی خودروهای پیشران در کشور کمک می کند و راه اتصال خودروهای تولید شده در کشور به بازار بزرگ جهانی نیز باز می شود. خودروهایی که با حداقل امکانات شرکت ها با بالاترین کیفیت و قابل رقابت با طرح های مشابه خارجی تولید شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020533

وب گردی

وب گردی